انگلیس مخالف تصمیم آمریکاست

© AFP 2023 / Jack Taylorانگلیس مخالف تصمیم آمریکاست
انگلیس مخالف تصمیم آمریکاست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترزا می مخالفت بریتانیا با انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به «تویت» وزیر خارجه بریتانیا، انگلیس مخالفت خود با تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه‌اش از تل‌آویو به بیت‌المقدس را اعلام کرد.

جانسون در این پیام تصریح کرد که وضعیت نهایی بیت‌المقدس بایستی در چارچوب مذاکرات میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی تعیین شود. وی همچنین خواستار حفظ آرامش تمام طرف‌ها در منطقه شد.

پیش‌ازاین نخست‌وزیر انگلیس نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس مخالف است و تصریح کرد چنین اقدامی برای آینده صلح در منطقه سودمند نیست.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه این بیانیه، با اشاره به تعهد آمریکا مبنی بر راه‌حل تشکیل دو دولت، از کاخ سفید خواست تا جزئیات طرح پیشنهادی خود را درباره پایان مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی، ارائه دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید  اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به اورشلیم مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала