واکنش موگرینی به تصمیم ترامپ درباره اورشلیم

© AFP 2023 / Thierry Charlierواکنش موگرینی به تصمیم ترامپ درباره اورشلیم
واکنش موگرینی به تصمیم ترامپ درباره اورشلیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا را عامل بازگشت به "دورانی تاریک‌تر" توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره اورشلیم می‌تواند ما را به «دورانی حتی تاریک‌تر» بازگرداند.
موگرینی در ادامه ضمن انتقاد از تصمیم انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به اورشلیم، گفت به تلاش برای احیای مذاکرات سازش میان فلسطین و اسرائیل ادامه می‌دهند.

به نقل از فارس؛ وی با بیان اینکه قدس باید پایتخت دو دولت اسرائیل و فلسطین باشد، افزود: «اتحادیه اروپا موضعی شفاف و متحد دارد. ما معتقدیم تنها راهکار مناقشات فلسطین-اسرائیل، بر پایه راهکار دو دولتی است.»
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از دیدار با وزیر خارجه اردن در روز جمعه و گفت‌وگوی خود و وزیران خارجه اتحادیه اروپا با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در روز دوشنبه خبر داد.
پیشتر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» ضمن دعوت به تظاهرات در کرانه باختری، آغاز انتفاضه چهارم را اعلام کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید، اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به ارشلیم مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала