تصمیم ترامپ درباره اورشلیم فاجعه است

© AFP 2023 / Musa Al Shaerتصمیم ترامپ درباره اورشلیم فاجعه است
تصمیم ترامپ درباره اورشلیم فاجعه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظاهرالحریسی، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس مشورتی عربستان سعودی در مصاحبه با اسپوتنیک اظهار داشت تصمیم ترامپ درباره به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل فاجعه است.

ظاهرالحریسی گفت:" من تا به حال با چنان تصمیم کاخ سفید روبرو نشده بودم که همچون این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چنین طوفان نارضایتی، خشم و انزجار را به وجود آورده باشد".
سیاستمدار سعودی در پاسخ به سوالی درباره واکنش احتمالی مردم کشورهای عربی اظهار داشت:"پیامدها بی سابقه خواهند بود و این امر روند حل و فصل صلح آمیز درگیری را با مشکل روبرو کرده و درها را برای آغاز مرحله جدید افراطی گری و نفرت در منطقه خواهد گشود". وی افزود: ترامپ همه هشدارها را نادیده گرفته و غرض ورزی آشکارخود را نشان داد. وی با تصمیم خود عدم درک ظرافت ها و همچنین محتوای تاریخی و سیاسی مسئله را به معرض نمایش گذاشت".
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس مشورتی عربستان سعودی گفت ترامپ با تصمیم فوق العاده خطرناکش همه را متعجب کرده و به تصمیمات بین المللی و روند حل و فصل صلح آمیز مسئله فلسطین ضربه وارد آورد. به دنبال ان خطرات و واکنش هایی رخ خواهند داد که در نظر گرفته نشده اند.
سیاستمدار سعودی جامعه بین المللی را به وادار کردن واشنگتن به تجدید نظر در این تصمیم فاجعه بار ترامپ فرا خواند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала