واکنش جهان عرب به تصمیم ترامپ درباره اورشلیم

© AFP 2023 / THOMAS COEXواکنش جهان عرب به تصمیم ترامپ درباره اورشلیم
واکنش جهان عرب به تصمیم ترامپ درباره اورشلیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از اعضای پارلمان لبنان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تصمیم ترامپ را ضربه ای به حل و فصل صلح آمیز اوضاع فلسطین دانست.

به گزارش اسپوتنیک، محمد قبانی عضو پارلمان لبنان گفت: تصمیم ترامپ ضربه ای به حل و فصل صلح آمیز اوضاع فلسطین است. این موضع ناخوشایند ترامپ در ارتباط با فلسطینی ها، اعراب، همه مسلمانان و مسیحیان را نشان می دهد. اورشلیم، مقدس ترین شهر برای مسیحیان و برای مسلمانان نیز پس از مکه و مدینه شهر مقدسی محسوب می باشد.
وی افزود: از این پس آمریکا نمی تواند در حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین شرکت کند. آنها نه تنها به سمت اسرائیل بلکه به سمت افراط گرایان کشیده شده اند. تمام دنیا به این اقدام واکنش نشان خواهند داد.
محمد قبانی گفت: ما باید در انتظار واکنش شدید فلسطینی ها در قلب خود فلسطین باشیم. نمایندگان وزارت خارجه کشورهای عربی در قاهره دیدار خواهند کرد. علاوه بر این، ما باید در نشست سران کشورهای عرب و سازمان همکاری اسلامی در استانبول اقدامات متقابلی در جهت کاهش اقدامات منفی به تصمیمات ترامپ نسبت به فلسطینی ها و این شهر مقدس صورت گیرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید، اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به اورشلیم مهیا سازد. این اقدام رئیس جمهور آمریکا برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала