اردوغان تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره اورشلیم را محکوم کرد

© AFP 2023 / Adem Altanاردوغان تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره اورشلیم را محکوم کرد
اردوغان تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره اورشلیم را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کرد.

ترامپ اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل پذیرفت - اسپوتنیک ایران
ترامپ اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل پذیرفت
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کرد و اعلام کرد که در این زمینه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو خواهد کرد.
اورشلیم یک مکان مقدس برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان محسوب می شود.
به گفته اردوغان این تصمیم باعث خشم خاورمیانه خواهد شد.
وی افزود: من همچنان به مذاکرات تلفنی در مورد تصمیم ترامپ در باره به رسمیت شناختن اورشلیم، نه تنها با رهبران کشورهای اسلامی بلکه با کشورهای غربی و پاپ فرانسیس ادامه خواهم داد.
شایان ذکر است که پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزیر امور خارجه این کشور دستو آمادگی مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به اورشلیم را صادر کرد.
رووین ریولین رئیس جمهور اسرائیل بیانیه ترامپ درباره اورشلیم را بهترین هدیه برای هفتاد سالگی این کشور دانست.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید، اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به اورشلیم مهیا سازد. این اقدام رئیس جمهور آمریکا برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала