هشدار به دومین پخش کننده برنامه های اسپوتنیک در آمریکا

© Sputnik / Evgenya Novozhenina /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار به دومین پخش کننده برنامه های اسپوتنیک در آمریکا
هشدار به دومین پخش کننده برنامه های اسپوتنیک در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت آمریکایی Multicultural Radio Broadcasting Inc که برنامه های رادیویی اسپوتنیک را روی موج ای ام پخش می کند، هشداری از وزارت دادگستری ایالات متحده در خصوص امکان ثبت به عنوان خبرگزاری خارجی و درخواست ارائه اطلاعات تکمیلی به منظور حل این مسئله دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در نامه ی وزارت دادگستری آمریکا برای وکلای شرکت ام ار بی آی اینطور آمده است.

در این نامه نوشته شده است که برنامه های رادیو اسپوتنیک در پخش رادیوی WZHF 1390 AM که در واشنگتن است و به ام ار بی آی تعلق دارد منتشرشده است. در این نامه که امضای رئیس بخش ثبت FARA وزارت دادگستری آمریکا هیترا هانتا را دارد آمده است: « ضمن در نظر گرفتن وظایف مربوطه ، ام آی بی آی می تواند در خواست ثبت را طبق قانون مربوط به ثبت خبرگزاری های خارجی ارائه دهد.» 

ام ار بی آی ممکن است به دومین شرکتی تبدیل شود که ضمن پخش برنامه های اسپوتنیک در آمریکا تحت قانون مربوط به خبرگزاری های خارجی قرار گرفته است و این وزارت خانه در نامه یادآوری می کند که بر اساس این قانون ثبت شده و در لیست مربوط به Reston Translator که برنامه ها را روی موج اف ام پخش می کنند، قرار گرفته است. 

ضمن اینکه خود اسپوتنیک که با شرکت های مختلف در کل جهان کار می کند، به عنوان خبرگزاری خارجی در آمریکا ثبت نشده و چنین درخواستی از مقامات آمریکایی دریافت نکرده است. 

پیشتر وزارت دادگستری آمریکا راشا تودی آمریکا را در لیست خبرگزاری های خارجی و براساس قوانین مربوط به این خبرگزاری ها از سال ۱۹۳۸ وارد کرد ، ضمن اینکه خیلی از رسانه های دولتی خارجی دیگر مانند بی بی سی بریتانیایی، سی سی تی وی چینی، شبکه ی فرانس ۲۴ فرانسوی، رادیو آلمانی دویچه وله،با این عنوان ثبت نشده اند. سپس مجوز رسمی راشا تودی را در کنگره آمریکا قطع کردند. سردبیر راشا تودی و اسپوتنیک مارگاریتا سیمونیان بیان داشت که شبکه بین ثبت و پرونده ی جنایی انتخاب کرد و در این ارتباط به «آزادی کلمه آمریکایی و همه کسانی که هنوز به آن معتقدند»، تبریک می گوید. 

در پاسخ به چنین اقداماتی در ارتباط با رسانه های روسی ، وزارت دادگستری روسیه ۹خبرگزاری آمریکایی از جمله «صدای آمریکا»، رادیو آزادی، شبکه زمان واقعی را لیست خبرگزاری های خارجی وارد کرد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اواخر هفته ی گذشته قانونی را در خصوص وضعیت قانونی خبرگزاری های خارجی برای رسانه ها امضاء کرد. طبق متن این قانون، خبرگزاری های خارجی ممکن است به عنوان رسانه شناخته شوند در صورتی که کمک مالی از دولت های خارجی و یا سازمان خارجی دریافت می کنند. اصلاحیه مربوط به وضعیت قانونی رسانه ها و خبرگزاری های خارجی در پاسخ به اقدامات محدودسازی رسانه های روسی در آمریکا لازم الاجرا گردید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала