خبرنگار اسپوتنیک همچنان در اسارت حوثی ها

© Sputnik / Alexandr Kryazhevخبرنگار اسپوتنیک همچنان در اسارت حوثی ها
خبرنگار اسپوتنیک همچنان در اسارت حوثی ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورشیان حوثی روز شنبه 41 خبرنگار از جمله خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک را در ساختمان مرکزی تلویزیون یمن به اسارت خود درآوردند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک به همراه سایر خبرنگاران در ساختمان مرکزی تلویزیون یمن نگهداری می شوند.
یک منبع نزدیک به حوثی ها با تایید این خبر، اسامی 41 خبرنگاری را که زمان محاصره ساختمان مرکزی تلویزیونی یمن در آنجا حضور داشتند را به زبان عربی منتشر کرد.
خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک در یمن در حدود بیش از 24 ساعت می باشد که ناپدید شده پس از تصرف ساختمان مرکزی تلویزیون یمن توسط حوثی ها، خبری از او در دسترس نیست. آخرین بار او روز یکشنبه در ساعت 14:30 دقیقه به وقت مسکو با سردبیر خبرگزاری اسپوتنیک گفتگو کرد.
عصر روز دوشنبه یکی از دوستان خبرنگار اسپوتنیک به "ریا نوستی" گفت: افراد ناشناسی که احتمالا از نیروهای حوثی بودند منزل وی را مورد بازرسی قرار دادند. بستگان وی پس از آنکه وی به محل کار خود در ساختمان مرکزی تلویزیون رفته، دیگر او را ندیده اند.
خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد این سازمان تمام اقدامات لازم برای یافتن اطلاعاتی از خبرنگار خود صورت می دهد.
شورشیان حوثی روز شنبه ساختمان مرکزی تلویزیون یمن جایی که دفتر شبکه "یمن تودی" در این ساختمان قرار دارد وخبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک با آنها همکاری می کرد را اشغال کرده و 41 خبرنگار را در به اسارت خود درآوردند. این اقدام پس تشدید درگیری ها در یمن و کشته شدن علی عبدالله صالح روی داد.

شورشیان حوثی جنبش "انصارالله" ، چهارم دسامبر خبر کشته شدن رئیس جمهور سابق یمن علی عبدلله صالح را اعلام کردند. فیلمی از جسد خونین رئیس جمهور سابق کشور از شبکه تلویزیون رسمی یمن پخش شد. حزب صالح نیز خبر مرگ وی را تأیید کرد.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала