لاوروف: سازمان پیمان امنیت جمعی، بر خلاف ناتو، به هیچ کس اولتیماتوم نمی دهد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: سازمان پیمان امنیت جمعی، بر خلاف ناتو، به هیچ کس اولتیماتوم نمی دهد
لاوروف: سازمان پیمان امنیت جمعی، بر خلاف ناتو، به هیچ کس اولتیماتوم نمی دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه به بازی ژئوپلیتیکی نمی پردازد و سازمان پیمان امنیت جمعی در مسیر ناتو با توافقات حاصله در سال 1990 حرکت نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی بلاروس "STV" گفت: "پس ازناپدید شدن اتحاد جماهیر شوروی و پیمان ورشو، وجود اتحادیه ماهیت خود را از دست داد" اما آمریکا از ادامه حمایت از واحد "در تلاش برای از دست ندادن  نفوذ بر اروپا " دست بر نداشت. برای این کار، آنها با استفاده از موضوع افغانستان، و بعد از روسیه، که با "یک تخلف آشکار با توافقی که در سال 1990 حاصل شده بود و روسیه آن را قبول نکرد: امنیت قابل توضیع نیست، ناتو نمی خواهد به شرق توسعه نخواهد یافت، و بعد، به عنوان یک مصالحه شرط گذاشته شد که، گسترش ناتو به شرق با حمایت اعزام نیروهای نظامی موجود برای کشورهایی که جدیدا به عضویت آن درخواهند آمد نخواهد بود.

من بسیار امیدوارم که سازمان سازمان پیمان امنیت جمعی این مسیر را دنبال نکند. ما هیچکس را تهدید نمی کنیم و ما هیچ وقت به هیچ کس اولتیماتوم نداده ایم. ما در مورد امنیت خودمان در قلمرو کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی فعالیت میکنیم. لاوروف گفت، ما به اندازه کافی کار برای انجام دادن در این زمینه داریم و ما به دنبال بازی های ژئوپولیتیکی نیستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала