فلج شدن آمریکا توسط روسیه

© Sputnik / Alexey Druzginin/Anton Denisov/Russian Presidential Press Officeکرملین مسکو
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه قادر است با حمایت از دمکرات ها آمریکا را فلج کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به «اوبزرور»،هارلان ویلمان، مشاور ارشد شورای تحلیلی آمریکا معتقد است که روسیه گویا با کمک به دمکرات ها می تواند دست کم تا سال 2020 باعث فلج سیاسی آمریکا شود.

وی یادآور شد که پوتین-افسر سابق سازمان اطلاعات و استاد جودوست، از اینرو ارزیابی رقبای قوی و ضعیف با استفاده از آن ها به نفع خود، یکی از ابزار سیاسی است که وی مورد استفاده قرار می دهد. «همانا این ابزار می تواند قدرت آمریکا را به ضعف مبدل سازد».

به گفته وی «برای پوتین، آزادی بیان و دسترسی کامل به مطبوعات باضافه تضاد عمیق بین جمهوریخواهان و دمکرات ها — هدف وسوسه کننده خوبی است. مسکو با کمک پخش اطلاعات نادرست و زیرکی زیاد، می تواند بدون درگیر شدن در جنگ که برای کرملین  خودکشی خواهد بود، گویا ضرر زیادی به غرب و آمریکا وارد آورد».

ویلمان بعید نمی داند که روسیه گویا می تواند «اخبار جنجالی در باره آزار جنسی و یا معاملات مالی غیر قانونی و فساد و رشوه خواری شخصیت های سیاسی را در رسانه ها پخش کند».

به گفته ویلمان روسیه با عملیات زیرکانه، می تواند باعث پیروزی دمکرات ها در سال 2018 شود. چنین عملیاتی باعث فلج سیاسی در آمریکا خواهد شد که دست کم تا سال 2020 ادامه خواهد یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала