سفیر روسیه: پیوستن ایران نیرومند به نفع اعضای SCO و EurAsEC است

© Photo / Embassy of Russia in TehranПосол РФ в Иране Леван Джагарян
Посол РФ в Иране Леван Джагарян - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لوان جاگاریان، سفیر فوق العاده و تام الاختیار روسیه در ایران اهمیت پیوستن جمهوری اسلامی به سازمان همکاری شانگهای (SCO) و مجمع اقتصادی اوراسیا (EurAsEC) را مورد تاکید قرارداد که روسیه دارای نقش مهم و درجه اول در آنها است.

لوان جاگاریان در مصاحبه با اسپوتنیک اظهار داشت عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای در مرحله فعلی روابط مسکو و تهران به نفع همه کشورهای عضو این سازمان و همچنین خود ایران است.
سفیر روسیه افزود:" ایران بارها علاقمندی خود در عضویت تمام و کمال در سازمان همکاری شانگهای اعلام کرده… و عضویت نقش آفرین و شریک مهمی در منطقه همچون ایران به نفع کشورهای عضو همکاری شانگهای است چون ایران دارای همه امکانات اقتصادی، سیاسی و نظامی لازم است".
لوان جاگاریان خاطرنشان کرد روسیه بارها در سطوح بسیار گوناگون علاقمندی خود در پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای را مورد تاکید قرار داده است اما " در این مرحله تعدادی از مسائل وجود دارد که حل آنها لازم بوده و منحصرا در حیطه صلاحیت ایران قرار دارند".
به گفته دیپلمات روسیه، روند همگرایی ایران با یک ساختار منطقه ای دیگر همچون مجمع اقتصادی اوراسیا به همین اندازه اهمیت دارد.
سفیر روسیه اظهار داشت مذاکراتی درباره انعقاد پیمان تجارت آزاد با کشورهای عضو مجمع اقتصادی اوراسیا هم در تهران و هم در پایتخت های کشورهای عضو این اتحادیه انجام شده است و قرار است روز یکشنبه یوگنی گرومیکو، معاون وزیر کشاورزی روسیه به مذاکرات با ایرانیان درباره موضوعات مربوط به همکاری در بخش کشاورزی ادامه دهد. لوان جاگاریان گفت:" این همکاری هم برای ایران و هم برای تولید کنندگان محصولات کشاورزی در کشورهای عضو مجمع اقتصادی اوراسیا مفید خواهد بود" و وی "مثبت بودن فرجام این رایزنی ها بسیار امیدوار است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала