آمریکا همه کشورهای جهان را به قطع هرگونه رابطه با کره شمالی فرا خواند

© AP Photo / Richard Drewآمریکا همه کشورهای جهان را به قطع هرگونه رابطه با کره شمالی فرا خواند
آمریکا همه کشورهای جهان را به قطع هرگونه رابطه با کره شمالی فرا خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد ایالات متحده همه کشورهای جهان را به قطع هرگونه رابطه با کره شمالی از جمله متوقف کردن تجارت و اخراج کارگران کره شمالی فرا خواند.

به گزارش اسپوتنیک، دیشب طبق پیشنهاد آمریکا ،ژاپن و کره جنوبی نشست فوقالعاده شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با پرتاب دیروز موشک بالستیک پیونگ یانگ آغاز شد.
به گفته خانم هیلی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با شی جینپینگ، رهبر چین اعلام کرد پکن باید صادرات نفت خام به کره شمالی را قطع کند.
یادآور می شود پیشتر مقامات کره شمالی اعلام کردند که این کشور در روزهای اخیر، آزمایش موفقیت آمیز یک نوع جدید از موشک بالستیک قاره پیما را انجام داده است.
ارتفاع پرواز این موشک 4475 کیلومتر و برد آن 950 کیلومتر اعلام شده است.
کارشناسان نظامی ژاپن و آمریکا ادعا می کنند موشک قاره پیمای جدید می تواند مسافت 13 هزار کیلومتر را طی کرده و به واشنگتن برسد.
شایان ذکر است، این اواخر خطر جنگ در شبه جزیره کره و در زمینه اختلافات بین کره شمالی و آمریکا که متحد کره جنوبی محسوب می شود ، بیشتر شده است. ارتباطات پیونگ یانگ و سئول به همین خاطر به ناچار وخیم تر شده ، علی رغم اینکه مون جائه این که در ماه مه به مقام ریاست جمهوری کره جنوبی رسید قول داد، اوضاع در این شبه جزیره را بهبود می بخشد. به بهانه تهدیدات از طرف آمریکا، کره شمالی ، علی رغم تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد برنامه ی موشکی و هسته ای خود را توسعه می دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала