کره شمالی: بغیر از آمریکا بقیه کشورهای جهان لازم نیست از تسلیحات اتمی ما بترسند

© REUTERS / KCNAری جونگ هیوک، معاون مجلس جمهوری خلق کره شمالی گفت: سلاح های هسته ای کره شمالی فقط برای مقابله با آمریکا است و علیه کشور دیگری استفاده نخواهد شد به همین دلیل دیگر کشورها نباید از تسلیحات هسته ای کره شمالی بترسند.
ری جونگ هیوک، معاون مجلس جمهوری خلق کره شمالی گفت: سلاح های هسته ای کره شمالی فقط برای مقابله با آمریکا است و علیه کشور دیگری استفاده نخواهد شد به همین دلیل دیگر کشورها نباید از تسلیحات هسته ای کره شمالی بترسند. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ری جونگ هیوک، معاون مجلس جمهوری خلق کره شمالی گفت: سلاح های هسته ای کره شمالی فقط برای مقابله با آمریکا است و علیه کشور دیگری استفاده نخواهد شد به همین دلیل دیگر کشورها نباید از تسلیحات هسته ای کره شمالی بترسند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیوزویک، ری جونگ هیوک، معاون مجلس جمهوری خلق کره شمالی در یک همایش پارلمانی که به میزبانی ترکیه برگزار شده بود گفت: سلاح های هسته ای کره شمالی فقط برای مقابله با آمریکا است و علیه کشور دیگری استفاده نخواهد شد به همین دلیل دیگر کشورها نباید از تسلیحات هسته ای کره شمالی بترسند.

او افزود: مردم کره شمالی تصمیم گرفتند تا از طریق تسلیحات هسته‌ای به قدرتی متوازن با آمریکا دست یابد. تسلیحات هسته ای ما مانند شمشیر عدالت علیه آمریکا است و آسیا و دیگر کشور‌های جهان نباید تا زمانی که به تهاجم و تحریکی علیه ما ملحق نشده اند، نگرانی به خود راه دهند.

مقامات آمریکایی تهدیدهای کره شمالی را جدی تلقی می‌کنند. «مایک مولن»، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا، در این باره به ای‌بی‌سی نیوز گفته بود: افزایش تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی، این احتمال را تقویت کرده است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از توان بازدارنده هسته ای علیه آمریکا استفاده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала