روش غیرعادی درمان اسکیزوفرنیا+ویدئو

© Fotolia / Alvaro German Vilelaبیمار
بیمار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با مدل «آواتار» می توان به بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا کمک کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله «لانست سایکاتری»، متخصصان بریتانیا به مدلسازی مدل تجسمی رقمی«آواتار» پرداختند که صحبت با آن به بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا کمک می کند از پس «صدای توی سرشان» برآیند.

اسکیزوفرنیا از جمله بیماری‌های شدید عصبی روانی است و حدود یک درصد جمعیت جهان به این بیماری مبتلا هستند. امکان ابتلا به این بیماری تقریبا در تمام طول عمر وجود دارد ولی شایع‌ترین سن ابتلا به آن را 15 تا 30 سالگی عنوان کرده‌اند.

مبتلایان به این بیماری غالبا نیاز به خدمات مستمر روانپزشکی دارند. در فرد مبتلا به اسکیزوفرنیا فعالیت ذهنی و روانی دستخوش تغییر می‌شود. در مرحله حاد بیماری فعالیت‌های هیجانی، رفتاری و فکری عملکرد طبیعی خود را از دست می‌دهند. درمان به موقع همراه با حمایت‌های خانوادگی عملکردهای روانی بیمار را حفظ کرده و در بازگشت توانایی‌های روانی او موثر واقع می‌شود. به عنوان مثال دانش آموزی که مبتلا به اسکیزوفرنیا است، به طور موقت انگیزه تحصیلی خود را از دست می‌دهد و اشتغالات ذهنی جدید او را وادار به انزواطلبی و رفتارهای غیرعادی می‌کند که با درمان به موقع بهبودی نسبی حاصل می‌شود.

محققان همراه بیماران برای ساخت «آواتار» تجسم «صدا» در برنامه کامپیوتری پرداختند که اغلب در زمان حمله موج درد و عذاب بیماران می شود.

نتایج نشان دادند که چنین نوع درمان باعث کاهش فرکانس توهم و استرس می شود. پس از 12 هفته  7 از 75بیمار «صدایی توی سرشان» را نشنیدند. در حالی که با استفاده از روش درمان معمول، فقط دو بیمار از «این صدا» خلاص شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала