درخواست ولیعهد عربستان از محمود عباس در باره ایران

© REUTERS / Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Courtدرخواست ولیعد عربستان از محمود عباس در باره ایران
درخواست ولیعد عربستان از محمود عباس در باره ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولیعهد عربستان سعودی در جریان سفر اخیر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاض از آمادگی کشورش برای پرداخت منابع مالی آشتی ملی خبر داده است، اما برای این کار شروطی تعیین کرده است.

به گزارش به نقل از خبرگزاری دانشجو، این مسئول فلسطینی در گفت‌وگو با "العربی الجدید" اظهار داشت که محمد بن سلمان بر آمادگی کشورش برای تأمین منابع مالی آشتی ملی در قبال صلح طولانی مدت گروه‌های فلسطینی از جمله حماس با دولت اسرائیل و تضمین بی طرفی غزه در نبردهای دایر در کشورهای اسلامی و عربی تاکید کرده است.
منبع مذکور همچنین فاش کرد که عربستان سعودی از عباس خواسته است حماس را از ایران و حزب الله دور کند و برای هرگونه کمکی هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.
این مسئول فلسطینی تصریح کرد که عباس به ولیعهد عربستان سعودی ابلاغ کرده است که به هیچ وجه نمی‌تواند حماس را متقاعد کند که از ایران و حزب الله دور شود و تن‌ها کاری که اکنون می‌تواند انجام دهد این است که جلوی به اصطلاح مداخله‌های ایران در اوضاع داخلی فلسطین را بگیرد.
عباس از محمد بن سلمان خواسته است رهبران حماس را به ریاض دعوت کند و مستقیما این درخواست را به آن‌ها ارائه دهد، اما بن سلمان گفته که این امر در شرایط کنونی به هیچ وجه شدنی نیست.
این در حالی است که شبکه تلویزیونی اسرائیلی " i24 NEWS" قبلا از تصمیم عباس برای استعفا در نتیجه اعمال فشارهای عربستان سعودی خبر داده بود.
منبع مذکور به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی در رام الله تاکید کرد که پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی به عباس گفته اند که باید طرح صلح دونالد ترامپ را پذیرفته یا استعفا دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала