لیست اخطار آمریکا به شهروندانش جهت سفر به عربستان و دیگر کشورها

© AFP 2023 / Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Courtاخطار آمریکا به شهروندانش جهت سفر به عربستان و دیگر کشورها
اخطار آمریکا به شهروندانش جهت سفر به عربستان و دیگر کشورها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آمریکایی، شهروندان خود را از سفر به برخی کشورها من جمله عربستان، اسرائیل و ... برحذر داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، آمریکا از شهروندان خود خواست تا به خاطر جلوگیری از برخی خطرات از سفر به برخی کشورها پرهیز کند. این موضوع در وب سایت سفارت ایالات متحده آمریکا در ریاض منتشر شده است.
اسپوتنیک لیست کشورهایی که مقامات آمریکایی در طی سالهای اخیر، سفر به انها را به شهروندان خود توصیه نمی کند را برای شما ارئه می دهد:
1. کره شمالی: در اوت 2017 در اطلاعیه ای اعلام شد که همه شهروندان آمریکایی قبل از 1 سپتامبر باید خاک کره شمالی را ترک کنند. وزارت امور خارجه ایالات متحده به طور رسمی این خبر را منتشر نمود. بر اساس این موضوع، گذرنامه های ایالات متحده آمریکا به هنگام سفر به کره شمالی و یا حتی سفر ترانزیتی به این کشور دیگر اعتبار نخواهد داشت. قانون این ممنوعیت یک سال اعتبار داشت، اما در صورت لزوم ممکن است تمدید شود. روزنامه نگاران و مقامات مربوط به انجام ماموریت های امور بشردوستانه اجازه سفر به کره شمالی را داشتند.
2. اوکراین و روسیه (کریمه): در ژوئن 2017 وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان خود توصیه نمود تا از سفر به اوکراین و همچنین به شبه جزیره کریمه خودداریی کنند. در این بیانیه چنین آمده است: "درگیری های خشونت آمیز میان گروه های طرفدار روسیه و ارتش اوکراین در مناطق دونتسک و لوگانس ادامه دارد. نیروهای روسیه "در مرز شرقی اوکراین حضور دارند" و بخشی از اوکراین را به خاک خود ملحق نموده اند.
3. فلسطین و اسرائیل: در آوریل 2004، وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا از تمام شهروندان آمریکایی خواست تا بلافاصله نوار غزه را ترک کنند و از سفر به مناطق مستقل فلسطین در کرانه غربی و اسرائیل خودداری کنند. بر اساس این بیانیه، درگیری بین رهبران جنبش حماس توسط نیروهای مسلح اسرائیل، وضعیت در این منطقه را برای آمریکایی ها خطرناک تر از پیش نمود.
4. لبنان: در ماه نوامبر 2014، وزارت امور خارجه توصیه کرد که شهروندان ایالات متحده از سفر به لبنان، به دلیل تهدید بالقوه حملات تروریستی خودداری کنند.
5. ترکیه: در فوریه سال 2016 به دلیل افزایش خطر حملات تروریستی، وزارت امور خارجه ایالات متحده توصیه کرد که شهروندان آمریکا از سفر به جنوب شرقی ترکیه، به ویژه در نزدیکی مرز سوریه جلوگیری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала