شکایت نیروی هوایی ایالات متحده از ناتوانی در نظارت بر هواپیماهای نظامی روسیه در سوریه

© REUTERS / Wolfgang Rattayبه گزارش اسپوتنیک به نقل از Aviation Week، جنگنده چند منظوره نسل پنجم نیروی هوایی آمریکا F-22 'رپتور' به نظر می رسد که به طور موثر قادر به نظارت بر هواپیماهای روسیه در سوریه نیست. این سخنان را فرمانده 95 نیروی هوایی ایالات متحده مستقر در پایگاه هوایی الدراء در امارات متحده عربی در مصاحبه ای با Aviation Week گفت. او ادامه داد: در حالی که روز به روز حلقه محاصره داعش تنگ تر می شود و در عملیاتی که نیروهای هوایی ائتلاف انجام می دهند نیروهای هوایی روسیه نیز حضور دارند و برای هواپیماهای ائتلاف مهم است که به سرعت شناسایی کنند که چه هوایی و متعلق به کدام کشور در نزدیکی آنها حضور دارد. F-22 در مقایسه با جنگنده نسل پنجم F-35 و نسل چهارم F-15، چنین مجموعه ای از دستگاه های مادون قرمز و نوری را ندارد که اجازه دهد که در شب تشخیص دهد. F-22 اولین جنگنده نسل پنجم در جهان بود و در سال 2005 به نیروی هوایی ایالات متحده پیوست، اما از سال 2011 تولید خود را به نفع F-35 متوقف کرد. در کل، کمتر از 200 فروند F-22 تولید شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Aviation Week، جنگنده چند منظوره نسل پنجم نیروی هوایی آمریکا F-22 'رپتور' به نظر می رسد که به طور موثر قادر به نظارت بر هواپیماهای روسیه در سوریه نیست. این سخنان را فرمانده 95 نیروی هوایی ایالات متحده مستقر در پایگاه هوایی الدراء در امارات متحده عربی در مصاحبه ای با Aviation Week گفت.  او ادامه داد: در حالی که روز به روز حلقه محاصره داعش تنگ تر می شود و در عملیاتی که نیروهای هوایی ائتلاف انجام می دهند نیروهای هوایی روسیه نیز حضور دارند و برای هواپیماهای ائتلاف مهم است که به سرعت شناسایی کنند که چه هوایی و متعلق به کدام کشور در نزدیکی آنها حضور دارد. F-22 در مقایسه با جنگنده نسل پنجم F-35 و نسل چهارم F-15، چنین مجموعه ای از دستگاه های مادون قرمز و نوری را ندارد که اجازه دهد که در شب تشخیص دهد.  F-22 اولین جنگنده نسل پنجم در جهان بود و در سال 2005 به نیروی هوایی ایالات متحده پیوست، اما از سال 2011 تولید خود را به نفع F-35 متوقف کرد. در کل، کمتر از 200 فروند F-22 تولید شده است. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده چند منظوره نسل پنجم نیروی هوایی آمریکا F-22 'رپتور' به نظر می رسد که به طور موثر قادر به نظارت بر هواپیماهای روسیه در سوریه نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Aviation Week، جنگنده چند منظوره نسل پنجم نیروی هوایی آمریکا F-22 'رپتور' به نظر می رسد که به طور موثر قادر به نظارت بر هواپیماهای روسیه در سوریه نیست. این سخنان را فرمانده 95 نیروی هوایی ایالات متحده مستقر در پایگاه هوایی الدراء در امارات متحده عربی در مصاحبه ای با Aviation Week گفت.

او ادامه داد: در حالی که روز به روز حلقه محاصره داعش تنگ تر می شود و در عملیاتی که نیروهای هوایی ائتلاف انجام می دهند نیروهای هوایی روسیه نیز حضور دارند و برای هواپیماهای ائتلاف مهم است که به سرعت شناسایی کنند که چه هوایی و متعلق به کدام کشور در نزدیکی آنها حضور دارد. F-22 در مقایسه با جنگنده نسل پنجم F-35 و نسل چهارم F-15، چنین مجموعه ای از دستگاه های مادون قرمز و نوری را ندارد که اجازه دهد که در شب تشخیص دهد.

F-22 اولین جنگنده نسل پنجم در جهان بود و در سال 2005 به نیروی هوایی ایالات متحده پیوست، اما از سال 2011 تولید خود را به نفع F-35 متوقف کرد. در کل، کمتر از 200 فروند F-22 تولید شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала