عربستان از ایران خواست به ائتلاف سعودی بپیوندد

© AFP 2023 / STRعربستان از ایران خواست به ائتلاف سعودی بپیوندد
عربستان از ایران خواست به ائتلاف سعودی بپیوندد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نواف بن سعید سفیر عربستان در پاکستان ابراز امیدواری کرد که ایران هم به کشورهای عضو ائتلاف سعودی پیوسته و تحت رهبری آل سعود به مبارزه با تروریست‌ها بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نواف بن سعید سفیر عربستان در پاکستان ابراز امیدواری کرد که ایران هم به کشورهای عضو ائتلاف سعودی پیوسته و تحت رهبری آل سعود به مبارزه با تروریست‌ها بپردازد.

او گفت: پشتیبانی ایران از شورشیان یمنی باعت شده تا جنگ یمن پیچیده و طولانی شود و ما اجازه نخواهیم داد به تمامیت ارضی عربستان آسیبی برسد.

بن سعید افزود: ما ارتباط بسیار خوبی با هند داریم در هند بیش از 300 میلیون مسلمان زندگی می‌کنند اما ما ارتباطمان با پاکستان نیز بسیار خوب است.

او گفت: قطر کشور برادر ماست و ممکن است میان دو برادر روابط خدشه دار شده و حتی مجبور شویم آنها را مجازات کنیم! ولی در هر حال آنها برادر ما هستند.

بن سعید تصریح کرد: در خصوص مبارزه با تروریسم متاسفانه چهره پاکستان آنگونه که مطابق حقیقت است در جهان شناسانده نشده است ، اسلام آباد عزمی بسیار جدی در مبارزه با تروریسم دارد و ما از نزدیک شاهد تلاش‌های این کشور هستیم.

سفیر ریاض در اسلام آباد اضافه کرد: اگر کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان باعث پیشرفت اقتصاد پاکستان شود، ما آماده هرگونه همکاری هستیم و قطعا از مسیرهایی که باعث پیشرفت پاکستان شود حمایت خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمریکا یک قدرت بزرگ است و فشاری که اینک بر پاکستان وارد می‌کند کاملا درست است! امیدواریم روابط آمریکا و پاکستان به زودی بهتر شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала