اولین پیوند سر انسان در جهان با موفقیت انجام شد

© Fotolia / Petar Neychevاولین پیوند سر انسان در یک عملیات 18 ساعته بر روی یک جسد در چین انجام شد و نشان داد که ستون فقرات، اعصاب و رگ های خونی می تواند با موفقیت دوباره متصل شوند.
اولین پیوند سر انسان در یک عملیات 18 ساعته بر روی یک جسد در چین انجام شد و نشان داد که ستون فقرات، اعصاب و رگ های خونی می تواند با موفقیت دوباره متصل شوند. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین پیوند سر انسان در یک عملیات 18 ساعته بر روی یک جسد در چین انجام شد و نشان داد که ستون فقرات، اعصاب و رگ های خونی می تواند با موفقیت دوباره متصل شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، اولین پیوند سر انسان در یک جراحی 18 ساعته بر روی یک جسد در چین انجام شد و نشان داد که ستون فقرات، اعصاب و رگ های خونی می تواند با موفقیت دوباره متصل شوند.

جراح ایتالیایی مشهور سرجیو کاناورا مدیر گروه Turin Advanced Neuromodulation گفت که اولین پیوند سر با موفقیت انجام شد و در نوبت بعدی پیوند سر بر روی انسان زنده انجام خواهد گرفت.

این جراحی توسط همکار دکتر کاناورا به نام دکتر شیائوپینگ رن انجام شد که در سال گذشته با موفقیت سر یک میمون را پیوند زده بودند.

کاناورا گفت: اولین پیوند بر روی جسد انجام شد، حالا مرحله بعدی تعویض کامل سر انسان به یک اهداکننده که دچار مرگ مغزی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала