اتهامات وزرای خارجه عربستان و فرانسه علیه ایران

© AFP 2023 / Stephane de Sakutinاتهام وزرای خارجه عربستان و فرانسه علیه ایران
اتهام وزرای خارجه عربستان و فرانسه علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای خارجه فرانسه و عربستان با سخنانی علیه ایران و حزب‌الله در ریاض برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنگاران جوان، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر، همتای سعودی خود در ریاض گفت: برنامه موشک‌های بالستیک ایران و مداخلات منطقه‌ای تهران موجب نگرانی ماست.
لودریان افزود: با سعد حریری دیدار خواهم کرد و او و خانواده‌اش برای سفر به پاریس البته در صورتیکه تمایل داشته باشند دعوت شده‌اند.
او گفت: سفر من به عربستان در چارچوب شراکت تاریخی با عربستان انجام شد. ما درباره پرونده لبنان گفتگو کردیم و درباره ثبات لبنان اتفاق نظر داشتیم. ما در جنگ با داعش بردیم و در نبرد برای صلح نیز باید ببریم. ما از اصلاحات سعودی و در صدر آن طرح 2030 حمایت می‌کنیم.

عادل الجبیر نیز بار دیگر مدعی شد موشک شلیک شده به فرودگاه ملک‌ خالد ریاض توسط ایران به ارتش یمن داده شده و سپس از مواضع فرانسه در این خصوص قدردانی کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین گفت: حزب‌الله سازمانی تروریستی است و باید خلع سلاح شود. درباره حزب‌الله راهکارهای جدیدی لازم است و در این باره مواردی در نظر گرفته شده است.
الجبیر در ادامه افزود: ایران از حزب الله برای گسترش نفوذ خود استفاده می‌کند و ادامه خط مشی و اقدامات حزب الله، لبنان را با خطرات بزرگی مواجه می کند.
الجبیر افزود: اتهامات مبنی بر دستگیری حریری در عربستان بی‌اساس است. بازگشت حریری به لبنان به تصمیم وی بستگی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала