مکرون: امیدوارم حریری تمایل به استعفای خود را از لبنان اعلام کند

© AFP 2023 / Charles Platiauمکرون: امیدوارم حریری تمایل به استعفای خود را از لبنان اعلام کند
مکرون: امیدوارم حریری تمایل به استعفای خود را از لبنان اعلام کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌ جمهور فرانسه ابراز امیدواری کرد که سعد الحریری، نخست‌ وزیر لبنان تمایل به استعفای خود را از لبنان اعلام کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز چهارشنبه در اظهاراتی ابراز امیدواری کرد که «سعد الحریری» نخست‌ وزیر لبنان برای تقدیم استعفای خود به کشورش بازگردد.
رئیس‌ جمهور فرانسه در این باره اعلام کرد: امیدوارم «حریری» بتواند تمایل خود برای استعفا را از لبنان اعلام و مورد تأیید قرار دهد.
لازم به ذکر است، «‏ادوارد فیلیپ» نخست ‏وزیر فرانسه نیز روز گذشته خواستار آزادی عمل«سعد الحریری» برای بازگشت به لبنان شده بود.
نخست ‏وزیر فرانسه در پارلمان کشورش گفته بود: مسأله مهم در این خصوص این است که حریری بتواند آزادانه به کشورش بازگردد تا موضع خود را مطابق با قانون اساسی لبنان آشکار کند.
‏ادوارد فیلیپ در ادامه تصریح کرده بود که استفعای حریری از عربستان آغازگر «دوران پرابهامی بوده که باید هرچه سریعتر به پایان برسد».
لازم به ذکر است، «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان که چندی پیش به عربستان سعودی سفر کرده بود، به ناگاه اعلام کرد که از سِمت خود استعفا می دهد؛ اقدامی که با عدم بازگشت وی به کشورش ابهامات زیادی را درباره ماهیت این کناره گیری در محافل سیاسی و بین المللی ایجاد کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала