زیاد عصبانی می‌شوید؟

© Photo / Pixabayعصبانیت
عصبانیت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چطور می توان عصبانیت را کنترل کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس تحقیقات انجام شده عصبانیت یک واکنش طبیعی و منطقی در برابر رفتار یا گفته ای است که حق نبوده ولی تکرار آن علاوه بر بیماری های جسمی و روحی که در فرد به وجود می آورد نشان می دهد مشکلی وجود دارد که باید آن را ریشه یابی و حل کرد. علت عصبانیت می تواند

گیر افتادن در ترافیک، دروغ هایی که می شنویم، سرزنش شدن توسط یکی از نزدیکان، رفتار نامناسب یک همسایه مثل گذاشتن کیسه های زباله جلوی در آپارتمان، شنیدن طعنه آدم ها و مواردی از این قبیل باشد.

از نظر روان شناسی عصبانیت و خشم همیشه بلافاصله پس از گفته یا رفتاری که حس می کنیم حق مان نبوده رخ نمی دهد. گاهی مدت زمانی بعد از آن چه که باعث عصبانیت بوده شخص عکس العمل نشان می دهد.گاهی هم شخص رفتار یا گفته ای را مدت ها تحمل می کند و پس از چند بار تکرار ناگهان واکنش نشان می دهد.

ولی از آن جا که عصبانیت و خشم یک واکنش فوری است، باید راه حل های فوری هم برای کنترل آن داشت. برای کنترل سریع عصبانیت چند راه پیشنهاد می شود: نوشتن علت عصبانیت تا سر فرصت در خانه بررسی کنید. تلفن کردن به یک دوست قابل اعتماد تا با او در باره علت عصبانیت خود صحبت کنید. تنفس عمیق و چند دقیقه راه رفتن — یک روش فوری خوب بخصوص در محیط های کار است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала