روحانی دشمنی با ایران و دوستی با آمریکا و اسرائیل را خطای راهبردی عربستان نامید

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiنظر کاخ سفید به درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی
نظر کاخ سفید به درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در نشست امروز دولت جمهوری اسلامی اعلام کرد عربستان سعودی با دشمنی با تهران و دوست دانستن اسرائیل و آمریکا مرتکب اشتباه استراتژیک می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رئیس جمهور ایران با تأکید بر اینکه خواست ایران در منطقه صلح، امنیت، ثبات و توسعه است، اظهار داشت: "ما برای یمن، عراق، سوریه و حتی عربستان هم خواهان توسعه و پیشرفت هستیم و همه بدانند، راهی جز برادری، دوستی و کمک به همدیگر وجود ندارد و اشتباه می‌کنید، اگر فکر کنید ایران دوست شما نیست و آمریکا و رژیم صهیونیستی دوست شما هستند. چنین تفکری خطای راهبردی و محاسباتی است".
علاوه بر این روحانی خاطرنشان ساخت درک نمی کند که چرا عربستان" با ملت یمن خصومت می‌ورزد و ملتی را که در همسایگی‌اش قرار دارد ، مرتباً بمباران می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: ملت یمن در مقابل این حجم از بمباران کشورش چه عکس‌العملی می‌تواند نشان دهد؟ می‌گویند از سلاح خود استفاده نکنند؟ خوب شماها بمباران را متوقف کنید، سپس ببینید آیا ملت یمن به آن پاسخ مثبتی نمی‌دهد؟ شما اجازه ارسال دارو، غذا و کمک‌های سازمان ملل را هم به ملت یمن نمی‌دهید آیا این کار شما درست، معقول و اسلامی است؟"
روحانی با ابراز شگفتی از اقدامات برخی کشورهای منطقه ، اظهارداشت: امروز سوال اینجاست که دشمنی‌هایی که عربستان سعودی نسبت به مردم منطقه آغاز کرده چه فایده و خاصیتی می‌تواند برایش داشته باشد و چگونه افکار سران این کشور راضی به این دشمنی‌ها شده است.
رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به جز خیرخواهی نیت دیگری برای ملت‌های منطقه نداشته و هیچگاه نخواهد داشت، گفت: در طول تاریخ روابط دوستانه و برادرانه‌ای بین ملت ایران و ملت عربستان وجود داشته است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала