گزارش سازمان ملل درباره افراد بدون تابعیت در جهان

© REUTERS / Danish Siddiqui Беженцы рохинджа после пересечения границы между Бангладешем и Мьянмой
Беженцы рохинджа после пересечения границы между Бангладешем и Мьянмой - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در گزارش امروز(جمعه) کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل گفته می شود دست کم ۳ میلیون نفر در جهان وجود دارند که بدون تابعیت هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت شفقنا، این کمیساریا اضافه می کند اکثر افراد بدون تابعیت از اقلیت ها هستند و همین موضوع آنها را از هویت، حقوق و فرصت های شغلی محروم می کند.
براساس این گزارش، اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار که کشوری با اکثریت بودایی است، بزرگترین اقلیت بدون تابعیت جهان به شمار می روند و ۶۰۰ هزار نفر از آنها از خشونت ها به بنگلادش فرار کرده اند.
کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در گزارش خود از دولت ها خواسته است اقدامات تبعیض آمیز علیه اقلیت ها را تا سال ۲۰۲۴ متوقف کنند.
«کارول بچلر» مدیر بخش امنیت بین المللی در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در این باره گفت: اگر در این دنیا بدون تابعیت زندگی کنید، بدون هویت، بدون مدرک، بدون حقوق و بدون مزایایی نظیر دستیابی به شغل و آموزش خواهید بود که ما آنها را امور مسلم در موضوع تابعیت می دانیم.
این کمیساریا همچنین از کشورها خواسته است روند اعطای تابعیت به کسانی که در خاکشان متولد می شوند را تسهیل بخشند.
گزارش یاد شده همچنین افزوده است که بسیاری از کردهای سوریه و اقلیت رم در جمهوری یوگسلاوی سابق و اقلیت بمبا در کنیا تا نسل ها در سرزمین خود بدون تابعیت زندگی کرده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала