سعودی ها حزب الله را تهدید می کنند

© AFP 2023حسن نصر الله
حسن نصر الله - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب الله برای رویارویی با تهدید سعودی‌ها آماده می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه رای الیوم، تشدید تهدیدهای عربستان علیه حزب الله از شکست حکومت سعودی ها در یمن و سوریه ناشی می شود. لبنان برای رویارویی نظامی با عربستان و متحدانش آماده است.

عربستان به دنبال شکست در یمن و سوریه با جنگ اقتصادی و چه بسا رویارویی نظامی به دنبال عقده گشایی از جبهه مقاومت است. فصل جدیدی از درگیری بین عربستان و ایران طی روزهای آتی در بیروت شروع می‌شود و اشکال متعدد سیاسی، اقتصادی و رسانه ای خواهد گرفت.

در اینجا دو سوال اساسی مطرح می‌شود:نخست اینکه چرا در برهه کنونی عربستان غیرمنتظره و با لحن تندی به حزب الله می‌تازد دوم اینکه عربستان ممکن است که چه اقداماتی علیه حزب الله لبنان انجام دهد و آیا اوضاع تا تقابل نظامی پیش خواهد رفت؟

در مورد پاسخ سوال اول می‌توان گفت که تشدید تنش‌های بین عربستان و حزب الله ارتباط مستقیمی به تشدید تنش‌های آمریکا علیه ایران دارد آن هم از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی سخنرانی خود در برابر کنگره توافق هسته‌ای ایران را تایید نکرد در همین حال تشدید هجمه عربستان علیه حزب الله با تحولات جنگ در یمن هم مرتبط است بخصوص درگیری‌هایی که بین الحوثی‌ها با ارتش عربستان در مرزهای جنوبی این کشور جریان دارد.

حکومت سعودی حزب الله را متهم به آموزش نیروهای انصارالله و تجهیز آنها با موشک‌های ایرانی کرده است علاوه بر اینکه سید «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جریان الحوثی چند روز پیش در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تهدید کرد که ابوظبی و دیگر شهرها در عمق خاک عربستان را موشک باران می‌کند و چه بسا از همین رو سبهان در اظهارات خود گفت که حزب الله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به سفارش ایران تهدید می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала