قرارداد جدید فروش سلاح آمریکایی به قطر

© REUTERS / Naseem ZeitoonВид на столицу Катара Доху
Вид на столицу Катара Доху - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آمریکا اعلام کرد که با قرارداد جدید فروش سلاح به قطر به ارزش 1.1 میلیارد دلار موافقت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، این قرارداد همچنین شامل فراهم کردن خدمات لجستیک و نگهداری جنگنده‌های اف —15 که قطر از آمریکا خریداری کرده است، می‌شود.
واشنگتن تلاش می کند که از بحران در روابط قطر و 4 کشور شورای همکاری خلیج فارس برای تامین منافع خود و فروش و بستن قراردادهای تسلیحاتی بیشتر و سایر قراردادها به منظور حمایت از اقتصاد آمریکا بهره برداری کند.
از سوی دیگر با گذشت حدود 5 ماه از آغاز تنش دیپلماتیک بین قطر و 4 کشور عربی، اکنون مقام های دوحه تمایل بیشتری دارند تا برای مقابله با تروریسم همکاری بیشتری با آمریکا داشته باشند.
قطر در ماه ژوئیه توافقنامه‌ای را با آمریکا برای افزایش همکاری در زمینه مقابله با منابع مالی گروه‌های تروریستی امضا کرد و یکی از 6 کشور شورای همکاری خلیج فارس بوده است که هفته گذشته تحریم هایی را علیه 13 فرد که گفته می شود از اعضای القاعده و داعش هستند، اعمال کرده است.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد) روابط خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند و ضمن اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور، تمام گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را مسدود کردند.
قطر از ابتدای این بحران تاکید کرده که کشورهای محاصره کننده از طریق وارد ساختن اتهامات به قطر و دروغ‌پراکنی و درخواست‌های غیرواقعی و غیرقابل اجرا، به دنبال تجاوز به حاکمیت ملی این کشور هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала