سفر ظریف به آفریقا و ویژگی های آن

© REUTERS / Leonhard Foegerسفر ظریف به آفریقا و دستاوردهای آن
سفر ظریف به آفریقا و دستاوردهای آن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر کل و دبیر ستاد آفریقای وزارت امور خارجه در مورد سفر ظریف به آفریقا گفت: حضور اقتصادی ایران در آفریقا یک معادله برد- برد است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، آقاجعفری مدیر کل و دبیر ستاد آفریقای وزارت امور خارجه در مورد سفر ظریف به آفریقا گفت: حضور اقتصادی ایران در آفریقا یک معادله برد- برد است.

او گفت:" در این سفر از سه کشور آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر در سه منطقه جنوب، شرق و غرب آفریقا بازدید انجام شد و امیدواریم با توجه به نتایج خوب این سفر بتوان سفرهای دیگری را در مناطق دیگر آفریقا نیز برنامه‌ریزی کرد و این روند را ادامه داد. این سفر دارای ویژگی‌هایی خاصی بود که باعث شد تا از دو سفر قبلی ظریف به آفریقا متمایز شود. یک این که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تکلیف و ماموریت‌هایی در این چارچوب برای وزارت خارجه تعریف شده است که محورهای اصلی آن در دو حوزه افزایش صادرات کالاها و صدور خدمات فنی مهندسی است و نکته دوم اینکه آقای روحانی توسعه روابط اقتصادی با کشورهای جهان را به عنوان اولویت اول در سیاست خارجی دولت عنوان کرده‌اند، نکته سوم وزیر خارجه، دیپلماسی اقتصادی را به عنوان یکی از دو ابراولویت برنامه‌های خودشان در دولت جدید اعلام کرده‌اندو علاوه بر آن آفریقا بعد از انقلاب اسلامی ایران همواره از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران برخورداربوده است."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала