تیلرسون: دولت ترامپ برای تغییر حکومت در ایران تلاش می‌کند

© Sputnik / Sergey Guneevتیلرسون: دولت ترامپ برای تغییر حکومت در ایران تلاش می‌کند
تیلرسون: دولت ترامپ برای تغییر حکومت در ایران تلاش می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با سی‌ان‌ان اذعان کرد که دولت ترامپ برای تغییر حکومت در ایران تلاش می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، خواستار تغییر حکومت در ایران شد.

تیلرسون همچنین درباره موضع دولت ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی، اظهار کرد اصلاح نواقص برجام ممکن است از طریق انعقاد یک توافق ثانویه انجام شود نه با تغییر مفاد برجام. وی گفت: با نظر وزیر دفاع (جیمز متیس) موافقم. باقی ماندن در برجام همسو با منافع امنیت ملی ماست. فکر می‌کنم نظر رئیس‌جمهور (ترامپ) هم همین باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: من و رئیس‌جمهور ترامپ از کنگره نمی‌خواهیم که تحریم‌های تعلیق‌شده را بازگردانده و برجام را از بین ببرد.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه آمریکا امروز در گفتگو با سی بی اس نیوز، یکی دیگر از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا، اعلام کرد کمیسیون مشترک برجام در جریان تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ قرار داشت.

رکس تیلرسون در پاسخ به این پرسش که چرا دولت ترامپ پیش‌تر ایران را در جریان کلیات راهبرد تازه اش قرار نداده بود گفت: با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه‌ی نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار داشتم؛ لذا فکر می‌کنم او به خوبی احساس کرد تصمیم رئیس جمهور آمریکا چیست. با این وجود ما با همه‌ی طرف‌های حاضر در کمیسیون مشترک برجام، درباره توافق هسته‌ای ایران گفتگو کرده بودیم تا اطمینان پیدا کنیم آنان دقیقا در جریان تصمیمی که رئیس جمهور اتخاذ کرده بود قرار بگیرند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала