رییس سیا: جمهوری اسلامی نسخه ایرانی داعش است!

© AFP 2023 / Jim WatsonДиректор Центрального разведывательного управления Майк Помпео
Директор Центрального разведывательного управления Майк Помпео - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) در اظهاراتی حکومت ایران را یک استبداد دینی و حکومت پلیسی و نسخه ایرانی داعش دانست.

به گزارش اسپوتنیک، سایت عصر ایران به نقل از وب سایت شبکه خبری "ان بی سی "آمریکا نوشته است پمپئو در آستانه اعلام استراتژی دولت جدید آمریکا در قبال ایران و احتمال قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی دولت آمریکا از سوی ترامپ، روز پنج شنبه در اظهاراتی در دانشگاه تگزاس، به شدت از حکومت ایران انتقاد کرده وآن را یک حکومت تروریستی مشابه داعش توصیف کرد!
حملات و ادعاهای پمپئو علیه حکومت ایران نشان می دهد دولت ترامپ به احتمال زیاد برای اعلام استراتژی جدید خود علیه جمهوری اسلامی ایران و سپاه، زمینه چینی می کند.
پمپئو گفت:" سازمان های اطلاعاتی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نقش ابزار سرکوب یک حکومت استبداد دینی عمل می کنند… آنها در نقش پیشرو یک امپراتوری مخرب ایفای نقش می کنند که به دنبال بسط قدرت و نفوذ خود در سراسر خاورمیانه است.
پمپئو با ادعای جسورتر شدن سپاه در عملیات های سال های گذشته خود در منطقه، گفت: در سال های گذشته سپاه در عملیات های خود بی پرواتر و تحریک آمیز تر عمل کرده و به دنبال بهره برداری از خلاء قدرت موجود در خاورمیانه برای گسترش نفوذ خود در سرتاسر منطقه بوده است.
رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که از جمله دولتمردان ضد ایرانی در کابینه ترامپ است در ادامه ادعاهای خود بدون اشاره به مبارزه موثر ایران با داعش در دو سال گذشته مدعی شد: حکومت استبدادی حاکم بر ایران نسخه ایرانی گروه تروریستی خلافت خودخوانده داعش است! که به مراتب قدرتمند تر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала