نظرسنجی اسپوتنیک: کدام کشور یا گروه کشورها بر انتخابات دیگرکشورها تاثیر زیادی می گذارد؟

© AFP 2023 / Tobias SCHWARZنظرسنجی: کدام کشور یا گروه کشورها بر انتخابات دیگرکشورها تاثیر زیادی می گذارد؟
نظرسنجی: کدام کشور یا گروه کشورها بر انتخابات دیگرکشورها تاثیر زیادی می گذارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظرسنجی به سفارش اسپوتنیک توسط Ifop، شرکت قدیمی فرانسوی در زمینه مطالعه افکارعمومی در فرانسه، آلمان، بریتانیا و لهستان برگزار شد.

3228 نفر از افراد 18 ساله به بالای انتخاب شده طبق اصول آماری از فرانسه (807)، آلمان(803)، بریتانیا (802) و لهستان (816) در نظرسنجی شرکت کردند.

شرکت کنندگان از گروه های مختلف جنسی، سنی و جغرافیایی بودند. حداکثر خطا در این نظر سنجی +/- %3,1  و میزان موثق بودن آن 95%  است.

از شرکت کنندگان در نظرسنجی سوال شد: به عقیده شما با در نظر داشتن نفوذ سیاسی و اقتصادی و همچنین امکانات سرویس های اطلاعاتی، کدام کشور در انتخابات دیگر کشورها تاثیر می گذارد؟ 

پاسخ:

 

  • آمریکا
  • روسیه
  • اتحادیه اروپا
  • کشور دیگر
  • هیچ کشوری

 

© Sputnikنظرسنجی اسپوتنیک: کدام کشور یا گروه کشورها بر انتخابات دیگرکشورها تاثیر زیادی می گذارد؟
نظرسنجی اسپوتنیک: کدام کشور یا گروه کشورها بر انتخابات دیگرکشورها تاثیر زیادی می گذارد؟ - اسپوتنیک ایران
نظرسنجی اسپوتنیک: کدام کشور یا گروه کشورها بر انتخابات دیگرکشورها تاثیر زیادی می گذارد؟

در نتیجه نظرسنجی بیش از 40% ساکنان فرانسه،آلمان و لهستان (43% فرانسوی ها و لهستانی ها و 41% آلمانی ها) و یک سوم بریتانیایی ها (33%) معتقدند آمریکاییان بر انتخابات در دیگر کشورها تاثیر می گذارند.

کمتر از 30% درصد ساکنان قاره اروپا (29% لهستانی ها، 28%آلمانی ها و 27% فرانسوی ها) و همچنین 21% بریتانیایی ها قبول دارند که روسیه بر انتخابات تاثیر می گذارد.

همچنین جالب است که درصد کسانی که معتقدند اتحادیه اروپا بر انتخابات دردیگر کشورها تاثیر می گذارد، در بریتانیا بیشتر است: 18% بریتانیایی ها از این عقیده پیروی می کنند اما این رقم در بین فرانسوی ها 8% ، در بین آلمانی ها 10% و در بین لهستانی ها 12 % است.

جوانان (کمتر از 35 سال) بیشتر از نسل ارشد (بیشتر از 35 سال) معتقدند که امریکا بر انتخابات تاثیر می گذارد: 49% در مقابل 41% در فرانسه، 55% در مقابل 36% در آلمان، 39% در مقابل 30% در بریتانیا و 51% در مقابل 39% در لهستان.

افراد دارای تحصیلات عالی بیشتر از افراد دارای تحصیلات پائین تر معتقدند که امریکا در انتخابات دردیگر کشورها تاثیر می گذارد: 46% در مقابل 39% در فرانسه، 47% در مقابل 37% در آلمان، 34% در مقابل 22% در بریتانیا، 53 درصد در مقابل 42% در لهستان.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала