شگفت آور ترین ایده های ماسک

© AFP 2023 / Robin Beckایلون ماسک
ایلون ماسک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آدمها سایبورگ شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندپندنت، ایلون ماسک رئیس شرکت «اسپیس ایکس و تسلا» که به دلیل پروژه های فوق العاده بلندپروازانه خود معروف است، بار دیگر با ایده های سرگیجه آور خود باعث تعجب همگان شد.

موشکی برای پرواز به مریخ و پرواز از یک نقطه زمین به نقطه دیگر که این پرواز فقط 30 دقیقه طول خواهد کشید.

فهرست شگفت آورترین ایده ها: اعزام دو موشک باری به مریخ تا سال 2022، احداث شهر مریخی. اظهار نظر ماسک در باره دولت مریخی:به نظرم حکومت در مریخ دمکراتیک خواهد بود.

ماسک هشدار داد که اولین مریخیان باید برای مرگ آماده باشند- اگر جایی برای مرگ باید انتخاب شود، مریخ بدترین جا نیست.

ماسک سفر با موشک «اسپیس ایکس» را به اشخاصی پیشنهاد می کند که توجهی به زندگی ومرگ در مریخ نمی کنند.

© Fotolia / Algolشهر مریخی
شهر مریخی - اسپوتنیک ایران
شهر مریخی

ماسک اعلام کرد که ممنوعیت پرواز با خودروهای اتوماتیک مساوی با مرگ آنهاست- یک میلیون و 200 هزار نفر در سال بر اثر تصادفات خودروهای معمولی جان خود را از دست می دهند.

ماسک گفت که دائما در باره موضوع «آیا در بازی های ویدئویی تمدن دیگر، آدمها هستند؟» با اشخاص گوناگون بحث می کند. « باید بگویم در واقع آدمها باید امیدوار باشند  که در نوعی دنیای مشابه زندگی می کنند، درغیر اینصورت در یک لحظه همه چیز می تواند واقعا زشت و کریه شود».

رئیس تسلا بارها اعلام کرد که آدمها «سایبورگ» شده اند-پست الکترونی، شبکه های اجتماعی و اینترنت و غیره و غیره. قدرت آدمها در حال حاضر بیش از رئیس جمهور آمریکا در 20 سال قبل است.

در مغز انسان باید هوش رقمی اضافه کرد تا مانع از آن شد که آنها « گربه خانگی شوند». براحتی می توان لایه هوش مصنوعی را به مغز انسان اضافه کرد.

 

و بالاخره اینکه ماسک معتقد است هوش مصنوعی تهدید بزرگی است که انسان با آن روبرو می شود. ربات ها می توانند جنگ را شروع کنند و اخبار جعلی منتشر کنند و به دستکاری در اخبار بپردازند. بهرحال قلم قوی تر از شمشیر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала