دلیل عدم نصب پرچم عراق بر تابوت جلال طالبانی

© REUTERS / Thaier al Sudani/File Photoدلیل عدم نصب پرچم عراق بر تابوت جلال طالبانی
دلیل عدم نصب پرچم عراق بر تابوت جلال طالبانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی منطقه کردستان با اشاره به اینکه این حزب و خانواده «جلال طالبانی» خواستار نصب پرچم عراق بر روی تابوت بوده‌اند، دلیل عدم این اقدام را توضیح داد.

اعتراض بغداد به عدم نصب پرچم عراق بر تابوت جلال طالبانی - اسپوتنیک ایران
اعتراض بغداد به عدم نصب پرچم عراق بر تابوت جلال طالبانی
به گزارش اسپوتنیک، «آلا طالبانی» از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، درباره مسئله قرار گرفتن پرچم منطقه کردستان بر روی تابوت «جلال طالبانی» و عدم پیچیده شدن این تابوت در پرچم عراق که اعتراض بغداد و بسیاری از نمایندگان پارلمان عراق را به همراه داشته، گفت: اداره تشریفات دولت منطقه کردستان تابوت را با پرچم منطقه کردستان پوشاند در حالی که خانواده و دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی خواسته بود که پرچم عراق روی این تابوت قرار گیرد.

به نقل از العالم، آلا طالبانی طی بیانیه‌ای گفت: من شخصا در آلمان به همراه خانواده طالبانی بودم و با همان هواپیمای اختصاصی خطوط هوایی عراق و به همراه پیکر مام جلال وارد عراق شدم…سرود ملی عراق برای پیکر مام جلال به محض ورود به فرودگاه سلیمانیه خوانده شد و بر روی خودروی حامل پیکر وی، پرچم عراق نصب شده بود و پرچم عراق در فرودگاه سلیمانیه و سالن انتظار در این فرودگاه و سالن حضور شخصیت‌های مختلف که برای تشییع پیکر جلال طالبانی از مناطق مختلف به سلیمانیه آمده بودند، نیز نصب بود.

وی افزود: پیش از پایین آمدن از هواپیمای حامل پیکر رئیس‌جمهور سابق عراق، «شیخ لاهور» برادرزاده مام جلال با یک پرچم عراق بالا آمد تا این پرچم را روی تابوت قرار دهیم. ما نیز آن را به مسئول تشریفات دادیم اما ناگهان دیدیم که روی تابوت این پرچم را نگذاشته‌اند. زمانی که از مسئول دلیل این اقدام را پرسیدم گفت که اداره تشریفات دولت منطقه کردستان مسئول این اقدام است نه تشریفات حزب اتحادیه میهنی.

فرودگاه سلیمانیه عراق، صبح دیروز شاهد ورود پیکر جلال طالبانی رئیس‌جمهور سابق عراق و دبیر کل حزب اتحادیه میهنی منطقه کردستان بود که روز 11 مهر گذشته در آلمان درگذشت. در این مراسم، «فواد معصوم» رئیس‌جمهور کنونی عراق، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان این کشور، «جواد ظریف» وزیر خارجه ایران و شماری از مقامات مسئول و سفرای کشورهای مختلف حضور داشتند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала