نامه هنرمندان انگلیسی برای توقف فروش اسلحه به عربستان

© Fotolia / Maksym Dragunovنامه هنرمندان انگلیسی برای عدم فروش اسلحه به عربستان
نامه هنرمندان انگلیسی برای عدم فروش اسلحه به عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعدادی از بازیگران ، آهنگسازان، تصویربرداران و نویسندگان مشهور انگلیسی در نامه ای سرگشاده به دولت انگلیس ، نسبت به فجایع انسانی در یمن ابراز نگرانی کرده و توقف هرچه سریعتد فروش اسلحه به عربستان سعودی را خواستار شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در این نامه با که هماهنگی موسسه خیریه 'آکسفام' در نشریه گاردین به چاپ رسیده نوشته شده است: ما به‌عنوان شهروندان انگلیسی دیگر نمی توانیم نسبت به سیاست‌های دوگانه لندن در ارتباط با یمن ساکت باشیم.
در این نامه آمده است: انگلیس در عین حال که کمک‌های بشردوستانه به یمن ارسال می‌کند، اما بمب‌های ساخته‌شده توسط این کشور سبب گسترش درگیری و جنگ در این منطقه شده و ما اجازه نمی‌دهیم این اتفاق ادامه یابد.
طبق گزارش ها انگلیس از زمان آغاز جنگ ائتلاف به رهبری عربستان علیه یمن، بیش از 4 میلیارد پوند اسلحه به ریاض فروخته است. مایکل فالون وزیر خارجه انگلیس نیز ماه گذشته قرارداد جدید نظامی و امنیتی با عربستان امضاء کرده است.
سازمان‌های حقوق بشری و بسیاری از سیاستمداران اعلام کرده‌اند که عربستان سعودی در جریان این جنگ، غیرنظامیان را هدف داده و به همین خاطر قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала