نتیجه اصابت بمب هیدروژنی به نیویورک

© REUTERS / /Lucas Jacksonنیویورک
نیویورک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر بمب هیدروژنی کره شمالی به نیویورک اصابت کند چه خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ششمین و بزرگترین آزمایش هسته ای خود را در تاریخ 3 سپتامبر انجام داد. آزمایش این بمب که از نوع هیدروژنی بود، موجب وقوع زلزله  ای به بزرگی 6.1 ریشتر شد. به گفته کارشناسان ژاپنی، قدرت این بمب 150 کیلوتُن بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکادر نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داد در صورت ادامه تهدیدهای کره شمالی، این کشور را کاملا از بین خواهد برد. ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل اعلام کرد: آمریکا صبر و توان زیادی دارد، اما اگر مجبور به دفاع از خود یا متحدانش شود، هیچ چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی نخواهد داشت. همین مساله باعث شد رهبر کره شمالی در اولین واکنش خود به این سخنرانی، او را یک "پیرمرد خرفت" خطاب کند.

مقامات کره شمالی معتقدند کشته شدن مردم صرفا مختص کره شمالی نیست و این اتفاق ممکن است برای مردم نیویورک نیز رخ دهد.

درجه حرارت هسته یک بمب هیدروژنی 66 میلیون سانتیگراد است که در کمتر از یک ثانیه هر چیزی مانند صخره، فلز، فولاد و انسان را به بخار تبدیل می کند.

بر اساس تخمین های انجام شده، این انفجار می تواند موجب مرگ 385 هزار و 660 نفر و بیماری 632 هزار و 540 نفر شود. امواج انفجار رادیویی تا فاصله 4 کیلومتری گسترش می یابد و اثرات تخریبی خود را بر مجسمه ها، موزه یادبود 11سپتامبر، برج نظارتی وان ورلد، یک سوم پل بروکلین خواهد گذاشت و 50 تا 90 درصد ساکنان بخش جنوبی نیویورک بر اثر تابش اشعه از یک ساعت تا چند هفته جان خود را از دست خواهند داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала