رشوه کارخانه فرانسوی به داعش

© Flickr / Global Panoramaرشوه کارخانه فرانسوی به داعش
رشوه کارخانه فرانسوی به داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنابر اعلام دادستانی کل پاریس، اسنادی جدید از پرداخت رشوه از سوی کارخانه سیمان لافارژ به تروریست های داعش به دست مقام های قضایی فرانسه رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، بر اساس اسناد به دست آمده از فعالیت های شرکت تولید سیمان لافارژ فرانسه در سوریه، این شرکت فرانسوی مبلغ هنگفتی را به عنوان رشوه به گروه تروریستی داعش داده تا بتواند در جریان درگیری های داخلی سوریه نیز به فعالیت های خود در این کشور ادامه دهد.
گفته می شود این اسناد از اعترافات سه تن از نیروهای انسانی این شرکت فرانسوی به دست آمده که به تازگی برای رسیدگی به پرونده پرداخت رشوه از سوی لافارژ به داعش که سال گذشته در فرانسه گشوده شد به پاریس مراجعه کرده و مورد بازجویی قرار گرفته اند.
به گفته دادستانی کل پاریس، نخستین اسناد بدست آمده در خصوص پرداخت رشوه مالی از سوی لافارژ به داعش در سال ۲۰۱۲ به دست مقام های قضایی فرانسه رسیده است.
یکی از کارمندان مورد بازجویی قرار گرفته لافارژ معتقد است که این معامله میان داعش و لافارژ در استان غازی انتپ ترکیه یعنی در فاصله ۳۷ کیلومتری کارخانه تولید سیمان لافارژ واقع در کوبانی سوریه انجام شده است.
این شاهد عینی همچنین گفته که دولت های آمریکا و قطر نیز در جریان این معامله قرار داشته و از آن حمایت کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала