برجام فقط به برنامه اتمی ایران مربوط می شود

© AFP 2023 / Thierry Charlierموضوع توافق هسته‌ای ایران فقط به برنامه اتمی این کشور مربوط می‌شود.
موضوع توافق هسته‌ای ایران فقط به برنامه اتمی این کشور مربوط می‌شود. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موضوع توافق هسته‌ای ایران فقط به برنامه اتمی این کشور مربوط می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه برجام توافقی کارآمد است گفت موضوع توافق هسته‌ای ایران فقط به برنامه اتمی این کشور مربوط می‌شود.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان درباره برجام گفت: امیدواریم که ترامپ تصمیم درستی راجب به برجام بگیرد چون ما توافقی که با ایران امضا کردیم فقط برای حل موضوع هسته‌ای این کشور بود.

او افزود: سند 140 صفحه‌ای برجام را با ایران به توافق رساندیم که فقط مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران می شود و نه چیزی فراتر از آن. ما هم اکنون یک بحران هسته‌ای در شرق آسیا داریم و یک توافق هسته‌ای با ایران که کارآمد است و نیازی به از بین بردن آن نیست. ما باید به جلوگیری از اشاعه هسته‌ای کمک کنیم، نه اینکه توافقی که موفق بوده است را از بین ببریم. او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره درخواست آمریکا برای اصلاح و گسترده‌تر شدن برجام خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای ایران یک توافق هسته‌ای است، یعنی هر موضوعی غیر از موضوع هسته‌ای، خارج از این توافق قرار می‌گیرد. به هر موضوع دیگری در رابطه با ایران می‌توان پرداخت، اما نه در برجام.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала