چپ‌ چشم هستید یا راست‌ چشم؟ +عکس

© Fotolia / Yuganov Konstantin چپ‌ چشم هستید یا راست‌ چشم؟ +عکس
چپ‌ چشم هستید یا راست‌ چشم؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انسان ها می توانند چپ‌ چشم یا راست‌ چشم باشند.

به گزارش اسپوتنیک، همانطور که انسان ها به دست چپ و دست راست تقسیم میشوند، می توان گفت که چپ چشم و راست چشم بودن نیز مدتی است که به یکی موضوعات مورد بحث کاربران در شبکه اجتماعی تبدیل شده است.

بر اساس آنچه که در این رابطه در فضای مجازی نوشته می شود، تقریبا دو سوم افراد چشم راست غالب هست و در یک سوم افراد هم چشم چپ هستند. هیچ رابطه‌ ای بین راست ‌دست بودن و راست‌چشم بودن وجود نداره و بنابراین یک فرد راست‌دست می تواند، چشم چپش غالب باشد.

Публикация от کانال گیــــــزینگییلی (@gizingiili) Фев 9 2017 в 7:38 PST

حالا سؤال این است که چگونه می‌توان فهمید که کدام چشم ما، چشم غالب است؟ خیلی ساده است. مطابق عکسی که در شبکه های اجتماعی توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود، دست هایتان را دراز کنید و با کف دست‌ها یک مثلث کوچک بسازید، حال از این مثلث به چیزی(مثلا دستگیره در) نگاه کنید. دستگیره را در مرکز مثلث قرار بدهید. حالا به نوبت چشم راست و چشم چپتان را ببندید، چشمی که در هنگام باز بودنش، دستگیره همچنان در مرکز مثلث و یا نزدیک تر به مرکز باقی می‌ماند، چشم غالب شماست.
اشخاصی که سمت دست و چشم غالبشان با هم متفاوت است را اغلب Cross-dominance می‌گویند. البته لازم به ذکر است که راست ‌چشم بودن یا چپ‌ چشم بودن، اهمیتی ندارد اما برخی محققان عقیده دارند این افراد (Cross-dominance) توانایی های بیشتری دارند.
گفته می شود برخی از مشاهیر از این دسته همچون آلبرت اینشتین، بنجامین فرانکلین، ماریا شاراپووا، بتهون، تام کروز، میکلانژ، لئوناردو داوینچی، رابرت دنیرو، ریچارد فاینمن و نیکولا تسلا همگی دست غالب و چشم غالبشان در دو سوی مختلف قرار داشته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала