دیدبان حقوق بشر خواستار تحریم ارتش میانمار شد

© REUTERS / Soe Zeya Tunدیدبان حقوق بشر خواستار تحریم ارتش میانمار شد
دیدبان حقوق بشر خواستار تحریم ارتش میانمار شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیدبان حقوق بشر در آستانه برگزاری هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از شورای امنیت و کشورهای جهان خواست تحریم های هدفمندی از جمله توقیف اموال، منع سفر و ممنوعیت ارسال تسلیحات را علیه مقام های نظامی میانمار اعمال کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از القدس العربی، سازمان حقوق بشر امروز از سران جهان خواست ارتش برمه را تحریم کنند.
آمارهای سازمان ملل نشان می دهد ارتش برمه با هدف پاکسازی نژادی، خانه بسیاری از مسلمانان روهینگیایی را به آتش کشیه است و باعث شده بیش از 400 هزار نفر از آنان از میانمار فرار کنند و رهسپار بنگلادش شوند.
گفتنی است دادگاه میانمار چندی پیش با ادعای ارتباط مسلمانان روهینگیا با تروریست ها اعلام کرد با بازگشت تمام افرادی که از میانمار فرار کردند، مخالف است.
در همین راستا شیخه حسینه، نخست وزیر بنگلادش از رای دادگاه این کشور ابراز نارضایتی کرد و از مجامع عمومی خواست تا با افزایش تحریم ها علیه ارتش برمه زمینه ساز بازگشت تمام مسلمانانی شوند که هم اکنون در مرز میانمار- بنگلادش به سر می برند.
همچنین سازمان حقوق بشر بر بازگشت امن و از روی میل مسلمانان روهینگیا تاکید کرد و از سران جهان خواست تا بحران موجود در میانمار را در اولویت قرار دهند و ارتش این کشور را تحریم کنند.
در بیانیه این سازمان آمده است شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای جهان برای پایان دادن به پاکسازی نژادی مسلمانان روهینگیایی باید ارتش برمه را تحریم کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала