راز عمر جنتی

© Fotolia / Evdohaپسر آیت الله جنتی در مصاحبه ای به راز طول عمر پدرش اشاره کرد.
پسر آیت الله جنتی در مصاحبه ای به راز طول عمر پدرش اشاره کرد. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پسر آیت الله جنتی در مصاحبه ای به راز طول عمر پدرش اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه شرق، پسر آیت الله جنتی در مصاحبه ای به راز طول عمر پدرش اشاره کرد. روزنامه شرق مصاحبه ای را با علی جنتی پسر آیت الله جنتی منتشر کرد که در بخشی از آن به راز طول عمر پدرش اشاره شده است.

آقای علی جنتی سن شما اصلا به چهره‌تان نمي‌خورد. من فکر نمي‌کردم بيشتر از ٥٠ سال داشته باشيد!
حسن نظر شما است. (با خنده)

دليلش چيست؟ فعاليت خاصي مي‌كنيد يا خانوادگي اين‌طور هستيد؟
دليل خاصي ندارد. مقداري هم جنبه ژنتيك دارد!

شما هم ژن خوب داريد؟!
نه ما ژن خوب نداريم. (مي‌خندد) در بعضي از خانواده‌ها پدر يا مادر خانواده، استعداد بيماري دارند (مثلا استعداد سرطان)، استعداد يا ژن بيماري باعث مي‌شود افراد زود پير شوند يا از عمر آنان‌ کاسته شود. خوشبختانه در خانواده ما چنين مشكلي نداشته‌ايم. البته دليل طول عمر پدر شايد اين باشد كه ايشان خيلي حفظ‌الصحه را رعايت مي‌كنند. از جمله در غذاخوردن و در استفاده از دارو ملاحظه دارند. ايشان کمتر از داروهاي شيميايي استفاده مي‌كنند.

اصلا؟
خيلي كم. يک بار که عمل جراحي انجام دادند، در دوره نقاهت مدت کوتاهي دارو مصرف مي‌كردند. به‌هرحال علي‌رغم كبر سن، ايشان معمولا صبح و عصر پياده‌روي مي‌کنند. هفته‌اي يك بار، اگر شنا هم نكنند در استخر راه مي‌روند. ما هم به‌همين‌دليل عادت كرده‌ايم كه بعضي از مسائل را رعايت كنيم. نکته ديگر سحرخيزي ايشان است. درطول ٦٠ سال گذشته هرشب يکي، دوساعت قبل از اذان صبح براي نماز شب برمي‌خيزند و تا طلوع آفتاب بيدار هستند. اين هم در سلامتي و طول عمر ايشان بي‌تأثير نيست.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала