ناسا در مورد خطر فوران ابرآتشفشان هشدار می دهد

© AP Photo / Binsar Bakkaraمتخصصان این سازمان خاطر نشان کردند که فعال شدن چنین آتشفشان هایی برای ما بسیار خطرناک هستند. در حال حاضر در زمین 20 آتشفشان بزرگ وجود دارد. فوران حتی یکی از آنها می تواند بشریت را وارد یک تهدید جدی کند.
متخصصان این سازمان خاطر نشان کردند که فعال شدن چنین آتشفشان هایی برای ما بسیار خطرناک هستند. در حال حاضر در زمین 20 آتشفشان بزرگ وجود دارد. فوران حتی یکی از آنها می تواند بشریت را وارد یک تهدید جدی کند. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان این سازمان خاطر نشان کردند که فعال شدن چنین آتشفشان هایی برای ما بسیار خطرناک هستند. در حال حاضر در زمین 20 آتشفشان بزرگ وجود دارد. فوران حتی یکی از آنها می تواند بشریت را وارد یک تهدید جدی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از راسیسکایا گازیتا، متخصصان این سازمان خاطر نشان کردند که فعال شدن چنین آتشفشان هایی برای ما بسیار خطرناک هستند. در حال حاضر در زمین 20 آتشفشان بزرگ وجود دارد. فوران حتی یکی از آنها می تواند بشریت را وارد یک تهدید جدی کند.

دانشمندان خطرناک ترین فوران آتشفشان را در پارک ملی یلواستون در شمال غربی ایالات متحده می دانند. گودال این آتشفشان 55 کیلومتر در 72 کیلومتر است. اگر گرد و غبار و گازهای داخلی این آتشفشان فوران کند و به ارتفاعات بالا نفوذ کند به طور قطع زمین ما را دچار یک یخبندان می کند که تا دهه ها می تواند ادامه داشته باشد و باعث مرگ میلیون ها انسان در سراسر زمین شود. دانشمندان ناسا برای جلوگیری از این فوران راه حلی پیشنهاد کرده اند که مبنی بر وارد کردن اب با فشار بالا است و همچنین می توان از این اب داغ برای تولید برق نیز استفاده کرد ولی تاکنون هیچ حمایتی از این پیشنهاد نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала