تامین برق خانه با استفاده از باتری های لپ تاپ

© Fotolia / svitekdتامین برق خانه با استفاده از باتری های لپ تاپ
تامین برق خانه با استفاده از باتری های لپ تاپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققی توانست با استفاده از مجموعه‌ای از باتری‌های بازیافت‌شده لپ‌تاپ‌ها، ۲۸ کیلووات ساعت انرژی فراهم آورند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فیوچریسم، شرکت تسلا پاوروالی ساخته که می تواند برق مورد نیاز منازل را تامین کرده و انرژی خورشیدی را برای استفاده شبانه در منازل ذخیره سازی کند. قیمت این پاوروال در بازار ۵۵۰۰ دلار است به همین دلیل برای خیلی ها گزینه گرانی می باشد. برای جایگزینی گزینه مقرون به صرفه تر و با کارایی یکسان استفاده از باتری های بازیافت شده لپ تاپ ها می تواند به عنوان یک جایگزین مناسب برای پاوروال های گران قیمت محسوب شود.

جو ویلیامز یکی از محققانی است که با استفاده از مجموعه ای از باتری های بازیافت شده لپ تاپ ها یک پاوروال خانگی ساخته و می گوید از این طریق به راحتی توانسته برق مورد نیاز در منزلش را تامین کند.

در حالی که پاوروال تسلا قادر به تامین ۱۴ کیلووات ساعت انرژی است، نمونه های شخصی تولید شده توسط محققان توانسته اند تا ۲۸ کیلووات ساعت انرژی فراهم آورند. این رقم در مورد پاوروال تولیدی پیتر ماتیوس به ۴۰ کیلووات ساعت انرژی هم رسیده است.

برای تولید چنین پاوروال های قدرتمندی از ۱۸۶۵۰ باتری لیتیومی بازیافتی استفاده شده و با توجه به اینکه هزینه خرید هر یک از این باتری ها از ۵ دلار فراتر نمی رود، می توان بسته به توان اقتصادی هر فرد پاوروال های خانگی طراحی کرد.

امروزه ۹۵ درصد از باتری های لیتیومی لپ تاپ ها بعد از مستعمل شدن در آمریکا بازیافت نشده و دور انداخته می شوند و درصورت استفاده مجدد از آنها منبعی مناسب برای کاربرد انرژی خورشیدی در قالب پاوروال فراهم می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала