نتانیاهو : اسرائیل نسبت به تقویت ایران در سوریه بی تفاوت نیست

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر نتانیاهو : اسرائیل نسبت به تقویت ایران در سوریه بی تفاوت نیست
نتانیاهو : اسرائیل نسبت به تقویت ایران در سوریه بی تفاوت نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در زمان مذاکراتشان در سوچی گفت که اسرائیل نسبت به تقویت قوای ایران در سوریه بی تفاوت نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک وی در پایان دیدارش با رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران اسرائیلی در این خصوص خبر داد.
نخست وزیر اسرائیل افزود: « من به پوتین گفتم که این موضوع (تقویت ایران در روسیه) علیه ماست و برای همین ما بی تفاوت نخواهیم بود. ما واقعا آنجایی هستیم که نیاز هست و در ارتباط با خطوط قرمز ما ست. وقتی ما اینطور در گذشته رفتار کردیم ، اجازه نگرفتیم و توضیح دادیم که سیاست ما چیست.»
نتانیاهو همچنین بیان داشت که اطلاعات مربوط به تلاش ایران برای تحکم موضع خود در سوریه را در اختیار پوتین گذاشته است و همچنین ارزیابی هایی را که تهران چقدر به ایجاد کریدور منطقه ای از ایران تا دریای مدیترانه و تبدیل سوریه به بخش نظامی دائمی شامل کشتی ها ، هواپیماهای جنگی و هزاران سرباز علاقه مند است.
روزنامه «گاارتس» به نقل از نتانیاهو نوشت‌: « من به پوتین گفتم که ازما می خواهیم از جنگ آینده جلوگیری کنیم و به همین دلیل برای ما مهم است که در اینباره هشدار دهیم.»
این روزنامه اطلاع داد که نخست وزیر همچنین تاکید کرده است که برای هشدار جنگ باید طوری عمل کرد که نیروهای ایرانی و همچنین گروهک های شیعه شامل حزب الله لبنان از سوریه و در چارچوب هر گونه توافقی برای خاتمه جنگ میهنی از سوریه بروند. به گفته ی وی ایران سعی دارد برای کنترل سوریه ، این کشور را به لبنان تبدیل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала