ربات ها در مراسم ترحیم بودایی ها +عکس

© Fotolia / Serpebluربات ها در مراسم ترحیم بودایی ها +عکس
ربات ها در مراسم ترحیم بودایی ها +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدوداً دو سال پیش "SoftBank" رباتی تحت عنوان "Pepper" را به بازار معرفی کرد که توانایی درک صحبت ها و حتی برخی از احساسات انسانی را از طریق سنسورهای متعدد و هوش مصنوعی خود داشته، و می تواند برای فعالیت ها و وظایف مختلفی برنامه ریزی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجاتو، ربات "Pepper"  بیشتر در فروشگاه ها، بیمارستان ها، فرودگاه ها و ایستگاه های قطار مورد استفاده قرار گرفته و تا کنون 10 هزار واحد از آن به فروش رسیده است. اما جدیدترین وظیفه ای که به عهده "Pepper" گذاشته شده، شاید عجیب ترین مورد نیز باشد چرا که قرار است این ربات هوشمند، به عنوان یک راهب بودایی در مراسم ترحیم به کار گرفته شود.
شرکت ژاپنی «Nissei Eco» که در زمینه برگزاری چنین مراسم هایی فعالیت دارد، ربات مذکور را با پوشاندن لباس راهبان بودایی و برنامه ریزی برای خواندن دعا، به عنوان جایگزینی برای راهبان واقعی معرفی کرده است. به گفته مدیران این شرکت، برگزاری مراسم توسط "Pepper" در حدود 455 دلار هزینه داشته که به مراتب از حضور یک راهب بودایی پایین تر است.
با توجه به اطلاعات موجود، تغییرات اجتماعی در ژاپن باعث شده که اکثر مردم به روش های جدیدی برای خداحافظی با رفتگان خود روی بیاورند که در این میان با توجه به فضای تکنولوژیک حاکم بر کشور مورد بحث، احتمالاً حضور یک ربات راهب با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.
بر اساس برنامه ریزی های Nissei Eco، ربات Pepper راهب هفته آینده در نمایشگاه بین المللی ترحیم و خاکسپاری توکیو حضور یافته و در صورت اقبال عمومی نسبت به آن، سفارش چندین دستگاه ربات جدید به SoftBank ارسال خواهد شد.
گفتنی است Pepper طی یک همکاری میان SoftBank و شرکت فرانسوی «Aldebaran» طراحی شده و کمپانی فاکسکان نیز در تولید آن مشارکت دارد. همچنین قیمت هر دستگاه از این ربات 1810 دلار بوده که شامل پرداخت 225 دلار به صورت ماهیانه، برای پشتیبانی و ارائه خدمات نیز می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала