انفجار هواپیمای اماراتی با مسافران لبنانی ناکام ماند

© AFP 2023 / Karim Sahibانفجار هواپیمای اماراتی با مسافران لبنانی ناکام ماند
انفجار هواپیمای اماراتی با مسافران لبنانی ناکام ماند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بخش اطلاعات کشور لبنان انفجار هواپیمای اماراتی را که 120 سرنشین لبنانی داشت ناکام گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازایسنا، پایگاه اینترنتی النشره اطلاع داد: وزیر کشور لبنان در کنفرانس خبری درخصوص جزئیات این حادثه بیان داشت: عملیات مذکور قرار بود توسط یک عامل انتحاری لبنانی به نام طارق خیاط انجام شود. چهار برادر این نقشه را طراحی کرده بودند ، یکی از آنها به رقه در سوریه رفته بود و بخش اطلاعات لبنان وی را تحت تعقیب قرار داده بود.
وی توضیح داد: این داستان بیشتر یک سال قبل آغاز شد و طارق خیاط در آنجا به عنوان یکی از سرکرده‌های داعش فعالیت می‌کرد و از آن زمان، بخش اطلاعات تحرکات برادران وی را که در استرالیا بودند، به صورت جدی تحت نظر قرار داد و با مسئولان استرالیایی این مساله را پیگیری کرد. عامر خیاط در عید فطر به لبنان آمد اما خالد و محمود در استرالیا ماندند و مشخص شد که تماس‌هایی میان آنها با برادرشان در رقه صورت می‌گیرد.
وزیر کشور لبنان تاکید نمود که با پیگیری مسئولان استرالیایی، مشخص گردید که یک از آنها، سه برادر دیگر را به سمت داعش و افکار تروریستی کشاند و نقشه های انفجار هواپیما را طراحی کردند. آنها مواد منفجره‌ای را در دو وسیله مختلف کارگذاشته بودند تا اگر یکی عمل نکرد، دیگری منفجر شود و ۲۰ دقیقه پس از بلند شدن هواپیما، قرار بود که این انفجار صورت بگیرد اما هواپیمایی امارات کیف دستی را وزن کرد و مشخص شد که هفت کیلو بیشتر وزن دارد و این عملیات تروریستی ناکام ماند. این برادران انگیزه انتقام جویانه نیز داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала