تمرین خبرگزاری های انگليس برای اعلام خبر فوت ملکه

© REUTERS / Chris Jacksonتمرین خبرگزاری های انگلستان برای اعلام خبر فوت ملکه
تمرین خبرگزاری های انگلستان برای اعلام خبر فوت ملکه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ملکه انگلیس با سنی حدود 91 سال از زمان به قدرت رسیدن شاهد روی کار آمدن 13 نخست‌وزیر در این کشور و 12 رئیس‌جمهور در آمریکا بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ملکه انگلیس با سنی حدود 91 سال از زمان به قدرت رسیدن شاهد روی کار آمدن 13 نخست‌وزیر در این کشور و 12 رئیس‌جمهور در آمریکا بوده است.

با توجه به کهولت سن، طی یکی دو سال اخیر، زمزمه‌های بیشتری درباره احتمال مرگ او و بحران هایی که انگلیس پس از او با آنها مواجه خواهد شد،‌ به گوش می‌رسد.

گفته می شود حداقل 12 روز برای مراسم فوت ملکه انگلیس، فعالیت ها در این کشور فلج شده و میلیاردها پوند برای اقتصاد آن هزینه در بر داشته باشد. روز درگذشت ملکه و همچنین روز تاجگذاری پادشاه جدید، به تعطیلات رسمی انگلیس افزوده خواهند شد. تعطیلی هر یک از این دو روز —به سبب تعطیلی بانک‌ها، مؤسسات اقتصای و بورس‌های انگلیس- حدود 1.2 تا 6 میلیارد پوند به تولید ناخالص داخلی این کشور زیان وارد خواهد کرد.

اگر فوت ملکه پس از یک دوره بیماری طولانی ‌مدت اتفاق بیفتد، کاخ باکینگهام از پیش برای چنین رویدادی و اعلام خبر درگذشت او آمادگی خواهد داشت. این اقدامات شامل برنامه‌ریزی‌ها برای روزهای پس از مرگ ملکه و انتقال قدرت به پادشاه جدید در حال حاضر در کاخ باکینگهام، اقامتگاه اصلی خانواده سطنتی انگلیس، در حال انجام است. در این صورت، خبر درگذشت ملکه از طریق شبکه‌های تلویزیونی اعلام خواهد شد. بی‌بی‌سی و دیگر شبکه‌های دولتی با قطع همه برنامه‌های خود این خبر را اعلام خواهند کرد.
در حال حاضر، گویندگان بی‌بی‌سی در بازه‌های زمانی مختلف چگونگی اعلام خبر فوت ملکه را تمرین می‌کنند تا در صورت وقوع آن فاغلگیر نشوند. پس از مرگ ملکه الیزابت — مادر الیزابت دوم — یکی از مجریان بی‌بی‌سی در حالی که کراوات قرمزرنگی بر گردن داشت خبر فوت او را اعلام کرد که باعث انتقادات فراوانی شد؛ به همین دلیل، مسئولان این شبکه از آن زمان، کت و شلوار و کراوات‌های مشکی‌رنگی را برای این منظور آماده نگه داشته‌اند.

از سوی دیگر، گویندگان بی‌بی‌سی طی یکی دو سال اخیر چندین بار اعلام خبر درگذشت ملکه را در جلوی دوربین تمرین کرده و بهترین‌های آنها را برای استفاده آرشیو کرده‌اند. سال 2015 میلادی یکی از خبرنگاران این شبکه که به طور تصادفی شاهد یکی از این تمرین‌ها بود، به اشتباه خبر مرگ ملکه رو توییت کرد و شبکه‌های خارجی نیز بلافاصله از روی توییتر او این خبر را به عنوان یک خبر رسمی منتشر کردند!

همچنین، گفته می‌شود شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان (و احتمالا بسیاری دیگر از شبکه‌های خبری مهم جهان) یک مستند کامل از زندگی ملکه تهیه کرده و آن را برای پخش بلافاصله پس از اعلام خبر مرگ ملکه آماده نگه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала