در واکنش به اظهارات سرلشکر باقری پیشمرگه کردستان عراق بیانیه داد

© AFP 2023 / Delil Souleimanدر واکنش به اظهارات سرلشکر باقری پیشمرگه کردستان عراق بیانیه داد
در واکنش به اظهارات سرلشکر باقری پیشمرگه کردستان عراق بیانیه داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرلشکر محمد باقری، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره‌ همه پرسی در اقلیم کردستان گفته که این همه پرسی مشکل زاست و نباید برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، سرلشکر محمد باقری، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره‌ همه پرسی در اقلیم کردستان گفته بود که این همه پرسی مشکل زاست و نباید برگزار شود. قرار است این همه پرسی در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ برگزار شود.

واکنش به این اظهارات، وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان ادعا کرد: به‌ همه‌ اعلام می کنیم که‌ صحبت کردن درباره‌ حقوق مردم کردستان در حوزه‌ کاری ایشان نیست و این دخالت روشن در کار و امور داخلی اقلیم کردستان به‌ شمار می رود.انجام دادن همه پرسی حق طبیعی و جهانی مردم کردستان است و بجز خود مردم کردستان هیچ کس دیگری حق صحبت کردن در این خصوص را ندارد.

ادعای اقلیم کردستان مبنی بر دخالت سرلشکر باقری در امور داخلی این اقلیم درحالی است که رویکردهای تجزیه طلبانه آن تنها برای عراق تهدید محسوب نمی شود، بلکه امنیت تمام منطقه را هدف قرار می دهد و به همین دلیل، برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان، نه تنها واکنش تهران که واکنش قاطعانه تمامی کشورهای منطقه را می طلبد.

اقلیم کردستان به این مسأله اشاره نکرده است که کدام قانون به این اقلیم اجازه برگزاری رفراندوم را می دهد. طبق آنچه که در قانون اساسی عراق آمده، بر لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی کشور تأکید شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала