صدور حکم بازداشت نتانیاهو

© REUTERS / Amir Cohenصدور حکم بازداشت نتانیاهو
صدور حکم بازداشت نتانیاهو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک دادگاه در اسپانیا ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و ۷ مقام دیگر را به خاطر حمله به کشتی‌«ماوی مرمره» در سال ۲۰۱۰ محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر ،هرال تریبیون گزارش داد: طبق حکم قاضی دادگاهی در اسپانیا، بنیامین نتانیاهو و ۷ فرد دیگر از مقام های کنونی و پیشین اسرائیل به اتهام حمله به کشتی کوچک ماوی مرمره در سال ۲۰۱۰ متهم شده و به اسپانیا بروند به محض ورود بازداشت خواهند شد.
امانوئل ناشچون سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل شنبه شب اعلام کرد: ما این اقدام را تحریک آمیز دانسته و تلاش می کنیم در همکاری با مسئولان اسپانیایی، فرمان قاضی را لغو کنیم.
در سال ۲۰۱۵ نیز دادگاهی در اسپانیا برای نتانیاهو به دلیل اقدام اسرائیل در حماله به غزه حکم بازداشت صادر کرده بود.
در رویدادی که در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد، گروهی از فعالان حقوق بشر و گروهی کوچک تر از فعالان بنیاد خیریه بشردوستانه با چند کشتی راهی شدند تا محاصره ی نوار غزه را بشکنند.
اسرائیل بیشتر کشتی ها را متوقف کرد و کنترل آنها را بدست گرفت اما هنگامی که کماندوهای نیروی دریایی اسرائیل، سوار ماوی مرمره شدند با فعالان بنیاد خیریه درگیر شده و چند نفر را کشته و یا زخمی کردند. در این حادثه ۱۰ تن از فعالان بنیاد خیریه بشردوستانه جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала