جزئیات حادثه تروریستی بارسلونا

© AFP 2023 / Josep Lagoجزئیات حادثه تروریستی بارسلونا
جزئیات حادثه تروریستی بارسلونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با عبور یک خودرو ون از میان جمعیت در مرکز بارسلونا تا کنون 13 نفر جان باخته اند. داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، امروز در تاریخ 17 اوت حادثه مشابهی در شهر بارسلونا همانند حمله تروریستی شهر نیز در جنوب فرانسه رخ داد. این بار خودرو ون از میان عابران در مرکز شهر بارسلونا و در منطقه توریستی خیابان رامبال زده رخ داد.

در حادثه تروریستی 17 اوت در بارسلونا، با عبور یک ون از میان جمعیت تا کنون بیش از 80 نفر مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند. این حادثه از سوی دیگر تا کنون 13 کشته نیز به همراه داشته است.

 به گفته پلیس محلی، عبور این خودرو از میان جمعیت یک حمله تروریستی بوده است، نیروهای پلیس اسپانیا موفق به شناسایی2 مجرم شده اند، نام یکی از این مجرمان وی دریس اوکابیر اعلام شده است. مضنون دیگر این حادثه کشته شد.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش طی بیانیه ای مسئولیت حمله امروز در مرکز بارسلونا را بر عهده گرفت.

به نقل از شاهدان عيني، راننده، خودرو ون اجاره ای با حرکت زیگزاگ مانند خود سعی داشت تا جمعیت بیشتری را زیر بگیرد.

بسياري از مقامات جهان پيام تسليت خود را به مناسبت اين حادثه تروريستي براي پادشاه اسپانيا ارسال نموده اند. در پیام تسلیت رئیس جمهور روسیه چنین آمده است: "ما به شدت این جنایت بی رحمانه و غیر انسانی علیه انسان های بی گناه را محکوم می نماییم". رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: "وقوع این حادثه تروریستی "یک بار دیگر، ضرورت تلاش های مشترک از سوی جامعه بین المللی در مبارزه محکم با نیروهای تروریست را بیان می دارد". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала