بهترین شهر دنیا کجاست؟ تهران و مسکو در چه رتبه ای قرار دارند؟

© AFP 2023 / Alex Ogleبهترین شهر دنیا کجاست؟ تهران و مسکو در چه رتبه ای قرار دارند؟
بهترین شهر دنیا کجاست؟ تهران و مسکو در چه رتبه ای قرار دارند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فهرست برترین شهرهای جهان بر اساس رفاه و آرامش زندگی منتشر شد. تهران صعود قابل توجهی داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، ملبورن استرالیا برای هفتمین بار به عنوان بهترین شهر در جهان معرفی شد. بر اساس گزارش مجله اکونومیست، این بار شهر ملبورن به عنوان بهترین مکان زندگی شناخته شده است.

علاوه بر ملبورن، شهر وین پایتخت اتریش، و شهرهای کانادا ونکوور، تورنتو در جایگاه بعدی بهترین شهرهای جهان جهت زندگی قرار دارند.

در این رتبه بندی جایگاه شهر دمشق در سال 2017 سقوط بسیار فاحشی داشته است، پایتخت نیجریه، پایتخت لیبی یعنی شهر طرابلس، شهر داکا بنگلادش داکا و شهر پاپوآ در گینه نو در جایگاه پایین این رده بندی قرار دارند.

شهر مسکو، پایتخت روسیه نیز در طی 5 سال گذشته با نزول همراه بوده است. استانداردهای زندگی در مسکو و شهر کیف کاهش یافته است. در طول پنج سال گذشته، رتبه بندی مسکو با 5.6 ​​درصد تنزل شده است.

اما شهر تهران، صعود قابل توجهی در این رتبه بندی داشته است و بیشتر از دیگر کشورهای جهان پیشرفت داشته است.  شهر دبی، شهر ابیجان (ساحل عاج)، حراره (زیمبابوه) نیز از رشد قابل توجهی در استاندارهای زندگی برخوردار بودند.

تحلیلگران اکونومیست، این رتبه بندی را به طور سالانه بر اساس سطح بهداشت و درمان، آموزش و پرورش با کیفیت، سطح زندگی فرهنگی، شرایط زیست محیطی و زیرساخت ها در 140 شهر در سراسر جهان را ارزیابی نموده اند.

در سال 2016 گزارش شد که سازمان بریتانیایی لگاتوم،  نیوزیلند را به عنوان مرفه ترین کشور در جهان معرفی نمود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала