8 فرمانده ارشد نظامی ایران به شهادت حججی واکنش نشان دادند

© AFP 2023 / ATTA KENARE8 فرمانده ارشد نظامی ایران به شهادت حججی واکنش نشان دادند
8 فرمانده ارشد نظامی ایران به شهادت حججی واکنش نشان دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
8 فرمانده ارشد نظامی ایران به شهادت حججی و جنایت تروریست‌ها واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری میزان، 8 فرمانده ارشد نظامی ایران به شهادت حججی و جنایت تروریست‌ها واکنش نشان دادند.


سرلشکر جعفری
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه روز یکشنبه 22 مرداد در مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی در مسجد جامع نجف‌آباد گفت: «محسن حججی در روزهایی به شهادت رسید که کشور ما متاسفانه شاهد تضعیف روحیه و حرکت زشتی بود که توسط برخی از نمایندگان صورت گرفت. در همان مقطع خون او، عزت ملی را به کشور بازگرداند و حرکت سخیف نمایندگان را خنثی کرد. ما اگر به دنبال عزت هستیم، عزت را در اعتماد به مردم به خصوص مردم الهی و شهیدپرور و ایثارگر جامعه باید جستجو کنیم. وقتی همسر این شهید عزیز می‌گوید محسن حججی سر خود را داد تا روسری‌ها حفظ شود، این پیام بزرگ و دغدغه بزرگی است که شهدا در مسائل فرهنگی دارند؛ پیام دفاع از ولایت هم پیامی است که اکثریت شهیدان در وصیت نامه‌های خود به آن توصیه کردند.»


سرلشکر سلیمانی
سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، در روز پنجشنبه 19 مرداد (یک روز بعد از شهادت محسن حججی) پیامی منتشر کرد که در بخشی از آن نوشته شده بود: «پس از شکست‌های پی‌در‌پی گروه‌های تکفیری-وهابی وابسته به استکبار جهانی در برابر رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف، گروه ترویستی داعش مرتکبی جنایتی فجیع و غیرانسانی شد در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی‌گنجد. مردم دلاور و امت حزب الله خصوصا خانواده شهید محسن حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که همانا ریشه کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است خواهند گرفت. این نوع جنایت‌ها که تاکنون هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه بر ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته تنها نتیجه ای که در برخواهد داشت اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم تر و قدرتمندتر خواهد نمود. به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله (ع) سوگند یاد می کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.ما از ابتدا مصمم و به دور از تردید در این راه گام برداشتیم اما ارتکاب این جنایت ها عزم و اراده ما را جزم‌تر و جدی‌تر نمود تا جای جای اراضی اسلامی را از وجود بی وجود پلیدشان تطهیر نماییم.»


سرلشکر ایزدی
سرلشکر مصطفی ایزدی روز دوشنبه 23 مرداد در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم محسن حججی گفت: «پاسخگویی رزمندگان اسلام در منطقه مطابق با راهبردی است که اتخاذ شده و آن پاک کردن تمامی مناطق از لوث عواملی است که نشان داده‌اند بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند.»


سرلشکر رضایی
سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس روز دوشنبه 23 مرداد در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی در جمع خبرنگاران گفت: «داعش در حال فروپاشی کامل است؛ لذا برای اینکه نشان دهد هنوز جان دارد، دست به چنین جنایاتی می‌زند که این یک کار تبلیغاتی است. داعش هیچگاه به قدرت اولیه خود باز نخواهد گشت و ملت ایران با تقدیم شهدا نشان داد که اولین ملت در دفاع از ارزش‌های انسانی است و این افتخار را در تاریخ به اسم خود ثبت کرده است. تحولات منطقه به گونه‌ای است که منجر به عقب نشینی آمریکا خواهد شد.»


سردار سلامی
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه 22 مرداد در برنامه تلویزیونی نگاه یک اظهار کرد: «وقتی که تکفیری‌ها به مجلس حمله کردند و تعدادی از مردم بی گناه را به شهادت رساندند، وعده دادیم که انتقام خواهیم گرفت و انتقاممان نیز سخت بود. امروز هم اعلام می‌کنیم که بساط داعشی‌ها را جمع می‌کنیم و ضربت شمشیر مجاهدان اسلام موثرتر به سراغ آن‌ها خواهد رفت و عملیات‌هایی که از این به بعد صورت خواهد گرفت به نام و یاد شهید حججی خواهد بود. گروهک داعش برای ایجاد هم افزایی در ارعاب ملت بزرگ ایران و واکنش به عملیات موشکی نیازمند بازیابی شخصیت روانی خود بوده و است. انتشار ویدیو اسارت شهید حججی یک عملیات روانی است تا تاثیر مخربی بر روحیه ملی ایران بگذارد که اینگونه نشد و رشادت رزمندگان مدافع حرم به نمایش گذاشته شد.»

سردار سلامی همچنین در روز دوشنبه 23 مرداد در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید حججی اظهار کرد: «انتقام خون شهید حججی را می‌گیریم. نحوه انتقام را مشخص نمی‌کنیم اما انتقام، انتقام سختی خواهد بود و تا حد انهدام کامل تکفیری‌ها پیش خواهیم رفت. باید از خدا بخواهیم که آنان در این مسیر پایدار بمانند و پرچمی که در دست شهید حججی بوده در دست اینان باقی بماند.»


امیر پوردستان
امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در پیامی به مناسبت شهادت شهید حججی، پیامی را منتشر کرد و در بخشی از آن نوشت: «محسن حججی شهید مدافعی که آگاهانه و مشتاقانه در پی لبیک به ندای هل من ناصر مولایش، نه تنها در جغرافیای ایران بلکه در هر سرزمینی که ولی‌اش اراده می‌کرد، حاضر بود و با خون مطهرش این تبعیت از ولایت و عشق به اهل بیت را به اثبات رساند. محسن جان مطمئن باش که سربازان و بسیجیان، این فدائیان عاشورایی همانند تو، نخواهند گذاشت که پرچم برافراشته مهدوی و بزرگ پرچمدار آن مقام معظم رهبری (حفظه الله) تنها و بی یاور بماند و تا پای جان بر عهد و پیمانی که بسته‌اند وفادار خواهند بود.»


سردار پاکپور
سردار محمد پاکپور در روز دوشنبه 23 مرداد، در جمع خانواده های 4 شهید مدافع حرم اظهار کرد: «من و نیروهایم و دیگر یگان‌های سپاه پاسداران آماده‌ هستیم و انتقام خون شهدا را می‌گیریم. لزومی ندارد که از نحوه انتقام سخن بگوییم اما انتقام ما محقق می‌شود.مگر زمانی که برادران ما در میرجاوه به شهادت رسیدند، انتقام آنان را نگرفتیم و چه انتقامی بالاتر از اینکه جلیل قنبرزهی و تیمش را منهدم کردیم و گروهک تروریستی فرقان را از بین بردیم.بعد از شهادت حججی و همرزمانش فضایی به وجود آمده که هر جا حضور پیدا می‌کنیم، مردم و رزمندگان دور ما حلقه می‌زنند و از ما می‌خواهند که برای انتقام گرفتن خون شهدا به جبهه‌ها اعزام شوند.اما وضعیت به گونه‌ای است که بنده در حال حاضر حتی پاسخگوی تقاضای نیروهای خودم در نزسا نمی‌توانم باشم.»


سردار باقرزاده
سردار محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه «حج ابراهیمی فرصتی مغتنم برای اعلام انزجار از جنایات هولناک و ددمنشانه داعش با حمایت مستقیم آمریکا در به شهادت رساندن شهید محسن حججی و دیگر شهدای مدافع حرم است و بهترین فرصت برای ادای دین به تمامی شهدایی که خون پاکشان، ضامن بقای انقلاب و حاکمیت اسلام شد»، گفت: «بر همین اساس از همه حجاج بیت الله الحرام درخواست می کنم عزیزانی که امسال به حج مشرف شده و یا می‌شوند؛ در ایام تشرف از طرف عموم شهدا و به ویژه شهدای مدافع حرم و از جمله شهید محسن حججی طوافی بجا آورند.»

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала