مقابله به مثل چه پایانی خواهد داشت

© AFP 2023 / Shawn Thewسفارت روسیه در واشنگتن
سفارت روسیه در واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اختلاف دیپلماتیک روسیه و آمریکا چه نتیجه ای خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، اول سپتامبر پایان مهلتی است که مسکو از آمریکا خواسته است تعداد کارمندان سفارت آمریکا در روسیه را کاهش بدهد. این درخواست روسیه پاسخی به اقدام متقابل آمریکاست. با وجود این، واشنگتن قصد دارد تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع کند و در واقع از این ضرب المثل پیروی می کند که «جواب ندی، بی آبرو می شوی!»

کارشناسان در خصوص «جنگ دیپلماتیک روسیه-آمریکا بحث می کنند و فعلا پایان آن مشاهده نمی شود: هر اقدام جدید یک طرف به جواب سخت تر طرف دیگر می انجامد.

برطبق قوانین دیپلماتیک، مسکو باید جواب یکسانی به اقدامات آمریکا می داد،یعنی 35 دیپلمات آمریکایی را از روسیه اخراج کند. اما طرف روسیه به شکل غیراستانداردی عمل کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام نمود:«ما برای دیپلمات های آمریکا مشکلی ایجاد نخواهیم کرد». در واقع مسکو حق جواب متقابل را با درنظرداشت سیاستی که دولت دونالد ترامپ اجرا کند برای خود محفوظ نگه داشت.

در عین حال فدراسیون روسیه امکانی برای رهبر امریکا فراهم کرد تا اشتباهات رئیس جمهور قبلی را جبران کند. اما بقول فدور لوکیانوف رئیس هیئت رئیسه شورای سیاست  خارجی و دفاع روسیه  لزومی نداشت رهبر آمریکا از چنین شانسی برخوردار شود. می بایست جواب فوری داده می شد. اما حالا همه چیز بهم گره خورده است و احتمال آن وجود دارد که این وضع مدت زیادی ادامه یابد».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала